بهترین شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس

ژیوار

سوئیس با داشتن جمعیتی حدود 8.7 میلیون نفر از کیفیت و سطح زندگی بالایی برخوردار است و توانسته دومین رتبه نرخ امید به زندگی در جهان را از آن خود کند. دموکراسی، اشتغال و برخورداری از کیفیت آموزشی بالا از مهمترین دلایلی است که این کشور را به بهترین کشور جهان و محبوب‌ترین مقصد مهاجرت‌های تحصیلی تبدیل کرده‌است.

دانشگاه‌های سوئیس از سطح علمی بالایی برخوردارند و از نظام آموزشی اروپا پیروی می‌کنند. همچنین، مدرک تحصیلی دانشگاه‌های سوئیس در سراسر دنیا مورد پذیرش و معتبر است. وضعیت اقتصادی باثبات، رفاه و خدمات اجتماعی سطح بالا، امکان کار پاره وقت حین تحصیل و وجود دانشگاه‌های باکیفیت از جمله مزایای تحصیل در سوئیس به‌شمار می‌رود.

دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در سوئیس قادر هستند تا 20 ساعت در هفته به انجام کارهای دانشجویی و کسب درآمد بپردازند. تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان‌های آلمانی یا فرانسوی بوده و در مقاطع ارشد و دکترا علاوه بر این‌ها تدریس به زبان انگلیسی نیز صورت می‌گیرد. از برترین دانشگاه‌های سوئیس می‌توان از دانشگاه بازل، برن، فرایبورگ، ژنو، لوزان، لوکرن، نوشاتل، سنت گالن، زوریخ نام برد.

بیشتر بخوانید:

برآورد هزینه مهاجرت تحصیلی به سوئیس

متقاضیان مهاجرت تحصیلی با هر شرایط سنی می‌توانند برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های سوئیس درخواست بدهند. دانش‌آموزان بین‌المللی در سوئیس در مدارس خصوصی و بین‌المللی مشغول به تحصیل می‌شوند. تحصیل در مدارس بین‌المللی رایگان نبوده و متقاضیان موظف به پرداخت شهریه هستند. دانشگاه‌ها در سوئیس به سه بخش دولتی، خصوصی و بورسیه تقسیم می‌شوند که بسته به نوع دانشگاه میزان شهریه در هر یک از آنها متغیر می‌شود. هزینه زندگی در سوئیس به صورت ماهانه بین 600 تا 2500 یورو متغیر است. هزینه اجاره خانه بین 500 تا 1000 یورو و هزینه بیمه دانشجویی بین 250 تا 330 یورو متغیر است.

دریان سفر امید

*شهریه مدارس خصوصی                                  120000 – 50000 یورو

*مقطع لیسانس دانشگاه‌های دولتی بین المللی    1300 – 800 یورو

*مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد                       1600 یورو

*دانشگاه‌های خصوصی در سوئیس                     16000 – 1500 یورو

شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس

از آنجایی که دانشگاه‌های سوئیس از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند، داشتن یک رزومه علمی قوی یکی از مهمترین شرایط پذیرش در دانشگاه‌های این کشور است.

در اکثر دانشگاه‌های سوئیس تدریس به زبان‌های آلمانی و فرانسوی انجام می‌شود و متقاضیان باید حداقل مدرک B1 داشته باشند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، متقاضیان می‌توانند یکی از زبان‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی را انتخاب کنند. مدرک مورد پذیرش دانشگاه‌های سوئیس برای زبان‌های آلمانی و فرانسوی مدرک B2 و برای زبان انگلیسی نمره آیلتس 6.5 است.

دانشگاه‌های انگلیسی زبان سوئیس به دانشجویانی که نمره آیلتس آنها به حد نصاب نرسیده است کمک می‌کند تا سطح زبان خود را قبل از شروع ترم تحصیلی تقویت کنند. این افراد با داشتن حداقل نمره 5 آیلتس پذیرش می‌شوند به شرط آن‌که در دوره‌های زبان دانشگاه شرکت کنند.

از مهمترین شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس می‌توان به اثبات تمکن مالی، ارائه مدرک زبان، داشتن انگیزه نامه برای مقاطع لیسانس و ارشد، اثبات محل اقامت در سوئیس و دریافت بیمه سلامت اشاره کرد.

تحصیل در سوئیس از طریق بورسیه تحصیلی

برای دانشجویان مقطع دکترا، دو نوع بورسیه نخبگان و پژوهشی توسط چندین دانشگاه فنی و غیرفنی سوئیس ارائه می‌شود. این بورسیه‌ها تمامی کمک هزینه‌های تحصیلی به علاوه کمک هزینه‌های زندگی را شامل می‌شود.  دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی و تحقیقاتی بسیار قوی باشند شانس بیشتری برای گرفتن بورسیه خواهند داشت. این بورسیه شامل کمک مالی ماهیانه 1920 فرانک و 300 فرانک کمک هزینه مسکن و کارت حمل و نقل یک و نیم ساله می‌شود.

اخذ اقامت دائم و تابعیت

مهاجرت تحصیلی در سوئیس منجر به اخذ اقامت دائم نمی‌شود بلکه متقاضیان می‌بایست پس از فارغ التحصیلی، کاری مرتبط با مهارت و رزومه تحصیلی خود پیدا کنند. اگر متقاضیان بتوانند 5 سال در این کشور کار کنند و مالیات پرداخت کنند، می‌توانند برای اقامت دائم سوئیس درخواست بدهند. همچنین، افراد در صورتی که پس از 10 سال بتوانند با فرهنگ و زبان این کشور آشنایی کامل پیدا کنند، می‌توانند برای پاسپورت سوئیس درخواست بدهند.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز