بهترین روش برای دریافت اقامت فرانسه چیست؟

اقامت فرانسه-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر رویای یک سبک زندگی پاریسی را در سر می‌پرورانید به خواندن ادامه دهید تا با درخواست اقامت دائم فرانسه، این هدف را محقق کنید. چه تابعیت فرانسه را انتخاب کنید و چه اقامت دائم ، هر دو گزینه به شما امکان می‌دهد به طور نامحدود در فرانسه بمانید. دریافت اقامت فرانسه برای هر فرد خارجی، با هدف حضور بیش از سه ماه در خاک این کشور، مورد نیاز است. بدون اجازه اقامت فرانسه فرد نه تنها به عنوان مقیم غیرقانونی فرانسه در نظر گرفته می‌شود، بلکه نمی‌تواند به بسیاری از خدمات و کمک‌های دولتی دسترسی داشته باشد.

کاماپرس در ادامه به معرفی پنج مورد مهم از روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه می‌پردازد.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

اقامت از طریق سرمایه گذاری به دو شیوه ثبت شرکت و سرمایه گذاری در بخش‌های اقتصادی امکان پذیر است. ویزای ثبت شرکت با نام دیگر ویزای نخبگان، مختص مدیران شرکت و استارتاپ‌ها است. این ویزا، چهار ساله و حداقل سرمایه آن جهت ثبت شرکت 30 هزار یورو است.

ویزای استارتاپ به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای ایده تجاری خلاقانه برای راه اندازی یک کسب‌وکار هستند. جهت دریافت ویزای سرمایه گذاری در بخش اقتصادی، دولت حداقل سرمایه را 300 هزار یورو در نظر گرفته است. این ویزا پس از اتمام مدت چهار ساله آن قابلیت تبدیل به انواع دیگر اقامت را دارد.

اقامت تمکن مالی در فرانسه

در نوع اقامت تمکن مالی فرانسه شخص متقاضی جهت اثبات خودحمایتی، باید در حساب بانکی خود حداقل مبلغ 40 هزار یورو برای خود شخص، 20 هزار یورو برای همسر متقاضی و برای هر فرزند زیر 18 سال، ده هزار یورو داشته باشد. ویزای اقامت تمکن مالی فرانسه شرط حضور ندارد و تحصیل فرزندان رایگان درنظر گرفته می‌شود. شخص متقاضی در این شرایط اجازه کار ندارد. تنها می‌تواند به خرید مسکن و اجاره آن بپردازد. پس از گذشت پنج سال می‌توان جهت دریافت اقامت دائم اقدام کرد. از مزایای این روش می‌توان به اجازه سفر در ناحیه شینگن، امکان پذیرش شهروندی فرانسه و عدم نیاز به مدرک زبان اشاره کرد. جهت کسب اقامت تمکن مالی به اخذ ویزای نوع D، بیمه سلامت و درآمد ثابت ماهانه به مبلغ سه هزار یورو برای فرد اصلی و مبالغ کمتر برای همسر و فرزندان نیاز است.

راز آسمان پایتخت

اقامت از طریق خرید ملک

دریافت اقامت از طریق خریدن ملک، زیر مجموعه روش سرمایه گذاری محسوب می‌شود. خرید ملک در ابتدا منجر به دریافت اقامت دائم نمی‌شود. اصولا در این روش پیشنهاد می‌شود ابتدا متقاضی از طریق خودحمایتی اقامت فرانسه را اخذ کند، سپس به خرید ملک اقدام کند. جهت خرید ملک به مبلغی در حدود صد هزار تا 350 هزار یورو نیاز است. اجازه برای ثبت شرکت، عدم نیاز به حضور در فرانسه، امکان دریافت وام بانکی در صورت ثبت شرکت و… از جمله مزایای خرید ملک در این کشور است.

اقامت فرانسه-کاماپرس

مهاجرت تحصیلی، گزینه محبوب ایرانیان

فرصت‌های تحصیلی برای دانشجویان ممتاز در فرانسه بسیار زیاد است. فرانسه و به ‌ویژه پاریس، دانشگاه‌های بلندآوازه‌ و مشهوری دارد. اگر ویزای دانشجویی دارید، می‌توانید تا 20 ساعت در هفته کار کنید. دانشجویان دارای مدرک فوق لیسانس یا بالاتر از دانشگاه‌های فرانسه می‌توانند پس از پایان تحصیل تا دو سال در فرانسه به صورت پاره وقت کار کنند. دانشجویانی که دارای ویزای دانشجویی در فرانسه هستند امکان کار به صورت پاره وقت، حداکثر 20 ساعت در هفته را دارند. معمولا به افرادی که اقامت فرانسه را از طریق مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند، ویزای VLS-TS اعطا می‌شود. این ویزای بلند مدت امکان تحصیل برای مدت بیش از شش ماه تا یک سال را فراهم می‌کند. پس از انقضا امکان درخواست مجدد وجود دارد.

اقامت کاری

اقامت کاری یکی دیگر از روش‌های محبوب میان متقاضیان است. در این شرایط فرد با داشتن تحصیلات، سن، سوابق کاری و سطح زبان مناسب می‌تواند درخواست کار دهد. درصورت جلب نظر کارفرما و دریافت پیشنهاد شغلی فرد متقاضی اقامت کشور را موقتا دریافت خواهد کرد. این روش نسبتا زمان‌بر بوده و اولویت جذب نیرو با ساکنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

سایر روش‌های دریافت اقامت فرانسه

اقامت فرانسه از طریق ازدواج، تولد و اقامت برای هنرمندان از دیگر شیوه‌های اخذ کارت اقامت است. اقامت از طریق ازدواج بدین طریق است که طرفین باید بیش از هجده سال سن داشته باشند و یکی از زوجین تبعه فرانسه باشد. ضمن اثبات علاقه خود، گواهی ازدواج خود را ارائه می‌دهند و پس از گذشت چهار سال، فرد می‌تواند اقامت دائم خود را کسب کند. در شرایط اقامت فرانسه از طریق تولد وضعیت کمی متفاوت است. فرانسه تابع اصل خون است و در صورت تولد نوزاد دارای والدین غیرفرانسوی امکان حق اقامت برای فرزند و والدین وجود ندارد. فرزندان مهاجران متولد شده در خاک فرانسه، می‌توانند پس از سه الی پنح سال پاسپورت این سرزمین را دریافت کنند. هنرمندان با اثبات درآمد کافی خود از طریق این مسیر، ویزای تلنت دریافت خواهند کرد. این ویزا تا چهار سال شرایط زندگی در فرانسه را برای شخص و اعضای خانواده اعطا می‌کند.

فرانسه-کاماپرس

اخذ اقامت سریع فرانسه با النورا

چه از طریق مهاجرت تحصیلی قصد اقامت در فرانسه را داشته باشید، چه به دنبال اقامت تمکن مالی فرانسه یا هر روش دیگری باشید، هریک شرایط خاص خود را دارد. مجموعه النورا با وجود کارشناسان متخصص در حوزه اقامت فرانسه بهترین روش مهاجرت و اخذ اقامت را به متقاضیان پیشنهاد می‌کند. النورا در تمامی مراحل مهاجرت، متقاضیان را همراهی کرده و در اولین جلسه حضوری، یک مشاوره رایگان به شما هدیه می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “بهترین روش برای دریافت اقامت فرانسه چیست؟

  1. ساناز امین گفته:

    کدوم شهرها برای تحصیل مناسب ترن؟ و این که دانشگاه ها به زبان فرانسوی هستن یا انگلیسی هم میشه تحصیل کرد؟ و هزینه ها برای تحصیل چطوره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز