بهترین خودروهای الکتریکی جهان در سال 2023 + تصاویر

ژیوار

زمانی ماشین‌های الکتریکی تنها در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده می‌شدند. اما امروزه استفاده از آن‌ها به‌خصوص در کشورهای پیشرفته بسیار عادی شده است.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان پس از بررسی ۲۵ ماشین الکتریکی، ۵ مورد از بهترین‌ها را انتخاب کرده‌اند که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

۱. کیا ای‌وی۶ جی‌تی (Kia EV6 GT)

نسخه جدید «ای‌وی۶ اس‌یو‌وی ۲۰۲۳» (EV6 SUV 2023) قدرتی معادل ۵۷۶ اسب بخار دارد و گشتاور آن ۷۳۸ نیوتون متر است. به معنی اینکه فشار دادن پدال گاز با یک شتاب ناگهانی‌ و شدید همراه خواهد بود. این مدل هاچ بک با دو موتور و چهار چرخ متحرک قادر است در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. به گفته کارشناسان، سرعت‌های این‌چنینی در پورشه و بی‌ام‌دبلیو نیز یافت می‌شوند اما تجربه آن در کیا لذت‌بخش‌تر است. ای‌وی۶ جی‌تی» (EV6 GT) حدود ۶۳ هزار دلار قیمت دارد.

 

دریان سفر امید

۲. پینین فارینا باتیستا (Pininfarina Battista)

این ماشین سوپراسپرت دارای قدرت شگفت انگیز ۱۹۰۰ اسب بخار است. هر یک از چهار موتور آن، مسئول به حرکت درآوردن یکی از چهار چرخ هستند. این یعنی رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت تنها ۱.۷۹ ثانیه برایش طول می‌کشد. به گفته کارشناسان باتیستا قادر است قوانین فیزیک را بشکند و مانند یک موشک به حرکت درآید. قیمت ۲ میلیون دلاری ارزش این ماشین، شباهت آن با موشک را اثبات می‌کند!

بیشتر بخوانید:

۳. ریوین آر ۱ تی (Rivian R1T)

این وانت شگفت‌انگیز از کاربردی‌ترین گزینه‌های آفرود به شمار می‌رود. ریوین قادر است با نرم‌ترین حالت روی بزرگترین سنگ‌ها حرکت کند. در مسیرهای پرشیب، این خودرو با کاهش سرعت قابل کنترل، انرژی باتری خود را ذخیره می‌کند. سیستم تعلیق ریوین، دارای ارتفاع قابل تنظیم بوده و سیستم چهار موتوره و چهار چرخ متحرک آن، حرکت بر روی موانع ترسناک را امکان‌پذیر می‌کند.

 

۴. پورشه تایکان (Porsche Taycan)

پورشه‌ها به‌خاطر دینامیک رانندگی بالای خود مشهور هستند. تایکان در پیچ‌ها از ثبات بسیار بالایی برخوردار است و در عین حال می‌تواند به سرعت تغییر مسیر دهد‌‌. قدرت آن برابر ۷۵۰ اسب بخار بوده و می‌تواند در عرض ۲.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ مایل در ساعت برسد. با چنین ویژگی‌هایی رانندگی با این خودرو اوقات هیجان‌انگیزی را به همراه دارد.

 

۵. جی‌ام‌سی هامر ای‌وی (GMC Hummer EV)

این خودروی برقی غول پیکر چندان برای رانندگی در شهر مناسب نیست اما از بهترین گزینه‌ها برای گشت‌ و گذار در خارج از شهر به شمار می‌رود. هامر می‌تواند هر چهار چرخ را در یک جهت چرخانده و حرکت مورب داشته باشد. با تغییر حالت رانندگی، اشکال انیمیشنی صفحه نمایشگر نیز تغییر می‌کنند و ماه یا مریخ را نشان می‌دهد. تفاوت اندازه هامر با دیگر خودروها به راحتی قابل مشاهده است و ارتفاع زیاد، باعث می‌شود تجربه رانندگی در آن حس عجیبی داشته باشد.

 

انتهای پیام

مرتبط با : پورشه
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز