7 رستوران اصفهان که بهترین بریانی را سرو می کنند + قیمت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

حتما نام غذای سنتی اصفهان یعنی بریانی یا بریونی به گوش شما خورده ولی آیا طعم آن را چشیده‌اید؟ بسیاری از رستوران‌های معروف و حتی خیابانی اصفهان این غذا را در لیست و منوی غذایی خود جای داده‌‌اند و از این طریق گردشگران و مسافران زیادی را برای تجربه این خوراکی لذیذ جذب می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، برای پخت بریانی از موادی مانند گوشت گوسفندی باکیفیت از ران، سردست، دنده و قلوه‌گاه گوسفندی، قلم، جگر سفید یا شش، دنبه و خلال بادام و مغز گردو و ادویه جات و پیاز و … استفاده می‌شود. اگر قصد دارید تجربه جدید و جذابی از خوراکی سنتی اصفهان داشته باشید باید بهترین رستوران‌های سرو کننده آن را بشناسید. در این گزارش به چند بریانی فروشی معروف اصفهان اشاره‌ شده است.

۱. بریانی اعظم

رستوران بریانی اعظم از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های بریانی در اصفهان است و از سال ۱۳۲۹ فعالیت می‌کند. برخلاف برخی از رستوران‌های دیگر، اینجا برنج و گوشت را جداگانه سرو می‌کند تا هر فرد بتواند به مقدار دلخواهش آن‌ها را ترکیب کند. گوشت در قابلمه‌های کوچک به همراه پیاز سرخ‌شده و زعفران پخته می‌شود و بسیار نرم است. برنج نیز با گلاب و زعفران عطرآگین می‌شود و رنگ زرد زیبایی دارد. این غذا معمولاً با دوغ سرو می‌شود.

بریانی_کاماپرس

این رستوران 4 شعبه در خیابان‌های چهارباغ پایین، خیابان مسجد سید، خیابان کمال اسماعیل و خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر دارد که از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر این غذا را با میانگین قیمتی ۱۹۰ هزار تومان سرو می‌کنند.

2- بریانی سفره‌خانه جارچی‌ باشی

یکی از خوشمزه‌ترین و بهترین بریانی‌های اصفهان در اینجا سرو می‌شود. این سفره‌خانه دکوراسیون سنتی و محیط گرم و دوستانه، دارد. بریانی در این سفره‌خانه با گوشت گوسفند، مرغ یا بلدرچین تهیه می‌شود و با سالاد شیرازی، دوغ و ترشی سرو می‌شود. برای دسر هم می‌توانید شله‌زرد، فالوده یا حلوای ساده سفارش دهید. این رستوران را می‌توان جزو بهترین رستوران‌های اصفهان به شمار آورد.

سفره‌خانه جارچی‌باشی در خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم واقع شده و همه‌ روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر و از ۷.۵ عصر تا ۱۱ شب بریانی سرو می‌کند.  قیمت بریانی سفره‌خانه جارچی‌باشی ۱۸۱ هزار تومان با دورچین مخصوص است.

بریانی_کاماپرس

3- بریانی شاد

بریانی شاد یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین رستوران‌های اصفهان بوده که برای سرو بریانی زبانزد است. رستوران شاد، محیط سنتی و دلنشینی دارد و اکثر افراد، این رستوران را به دکوراسیون قدیمی آن می‌شناسند. احتمالا قرار است زیاد معطل شوید؛ چون رستوران شاد یکی از خوش‌مزه‌ترین بریونی‌های اصفهان را سرو می‌‌کند و معمولاً شلوغ است.

بریانی شاد در خیابان کاشانی واقع شده و  از ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر و از ۶.۵ عصر تا 10 شب با قیمت ۱۸۵ هزار تومان این غذای لذیذ را ارایه می‌کند.

بیشتر بخوانید

4- بریانی بیشه

این رستوران با دکوراسیون سنتی و زیبا، پذیرای مهمانان علاقه‌مند به غذاهای اصیل ایرانی است. بریانی در این رستوران با گوشت تازه گوسفند و برنج خوش عطر و خوش‌طعم درست می‌شود. مواد اولیه با دقت انتخاب می‌شوند و به‌طور هماهنگ با ادویه‌های مخصوص ترکیب می‌شوند. غذای فوق‌العاده لذیذ و مقوی این رستوران همراه با دوغ یا شربت خنک، سرو می‌شود.

آدرس بریانی بیشه در خیابان سعدی، مقابل پارک سعدی بوده و ساعت کاری آن از 11 صبح تا 15 بعدازظهر و  جمعه‌ها از ۱۲ ظهر تا 16 بعدازظهر است. قیمت بریانی بیشه حدودا ۱۸۵ هزار تومان است.

5- بریانی حاج‌ محمود شفاعت

یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان است که از سال ۱۲۸۴ تاکنون مشغول به کار است. این رستوران با تهیه و پخت بریانی به‌سبک اصفهانی که شامل گوشت گوسفند، پیاز، زعفران، زرشک و بادام می‌شود، شهرت زیادی دارد. بریانی حاج محمود با رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفیت فراوان مواد اولیه، در حفظ رضایت مشتریان خود تلاش می‌کند.

آدرس بریانی حاج محمود شفاعت محله شهشهان، میدان عتیق امام علی و ساعت کاری آن همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر است. این غذا با قیمت ۱۹۰ هزار تومان سرو می‌شود.

بریانی_کاماپرس

6- بریانی هشت‌ بهشت

این رستوران هم یکی از بهترین بریونی‌های اصفهان را دارد. بریانی این رستوران از گوشت گوسفند، پیاز، زعفران، زرشک، بادام و پسته تهیه‌شده است و با نان تافتون سرو می‌شود. اگر به دنبال خوردن یک غذای سنتی و خاص در شهر تاریخی اصفهان هستید، حتماً به بریانی هشت‌بهشت سر بزنید.

آدرس بریانی هشت‌بهشت در پاسداران، طاووس خانه و ساعت کاری آن 13 تا 15 و 30 است که این غذا را با قیمت ۱۹۰ هزار تومان سرو می‌کند.

7- بریانی رستوران شهرزاد

این رستوران به خوشمزگی و کیفیت بریانی‌هایش شهرت دارد. این رستوران معماری سنتی و زیبایی دارد که با محیط گرم و صمیمی، میهمانان را جذب می‌کند. در این رستوران نوشیدنی‌های سنتی مانند دوغ، شربت و چای نعناع نیز سرو می‌شود.

آدرس بریانی رستوران شهرزاد در خیابان چهارباغ بالا، بین بلوار آینه‌خانه و شاهد و ساعت کاری آن از 11 و 30 تا 15 و 30 و پنج‌شنبه‌ها از 11 و 30 تا 11 شب است. این غذا در شهرزاد ۲۸۹ هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام

 

مرتبط با : اقامت 24دالاهو
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز