این به این معنا است که در بازار مسکن اصفهان، موجرها هر متر مربع واحد مسکونی را به مبلغ ماهانه 164 هزار تومان (با احتساب تبدیل تمام مبلغ پول پیش به اجاره) عرضه می‌کنند. البته مبلغ ذکر شده رقم پیشنهادی موجرها است و مبلغ قطعی به حجم تقاضا و شیوه مذاکره دو طرف بستگی دارد.

بیشتر بخوانبد:

مبالغ اجاره‌بهای پیشنهادی در اصفهان

بر این اساس، مبالغ اجاره‌بهای پیشنهادی در اصفهان به ارقام پیشنهادی در مناطق 9 تا 12 شهر تهران نزدیک است. به عبارت دیگر، مبلغ اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در اصفهان با 90 درصد میانگین اجاره‌بهای پیشنهادی در مناطق جنوبی پایتخت برابر است.

علاوه‌براین این ارقام نشان می‌دهد اجاره‌بهای پیشنهادی در این کلان‌شهر تقریبا با نصف اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در 2 منطقه متوسط تهران یعنی مناطق 4 و 5 برابر است.

راز آسمان پایتخت

به نقل از دنیای اقتصاد، از این بررسی همچنین می‌توان دریافت که براساس مبالغی که موجرها به‌صورت وزن‌بندی پول پیش و اجاره معین می‌کنند مستأجران اصفهانی ماهانه به‌طور متوسط بیشتر از 8 میلیون تومان اجاره خانه می‌پردازند که به نسبت حقوق ماهیانه آن‌ها مبلغ کمی نیست. از سوی دیگر پول پیش پرداختی در اصفهان نیز با مبلغ وام ودیعه مسکن، 50 میلیون تومان اختلاف دارد.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان

جدول زیر فایل‌های پیشنهاد شده اجاره‌بها آپارتمان در اصفهان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام