برنامه ویژه امارات برای افزایش دو برابری گردشگر تا سال 2030

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امارات متحده در نظر دارد تا تعداد گردشگران خود را از حدود 24 میلیون نفر در سال 2023 به 39/3 میلیون بازدیدکننده تا سال 2030 برساند.

به گزارش کاماپرس، ابوظبی برای تحقق عدد 39/2 میلیون بازدیدکننده تا سال 2030، تاکنون 26 اقدام ابتکاری را در دستور کار قرار داده‌است که در 4 گروه اصلی جای می‌گیرند.

چهار گروه مذکور، خدمات و فعالیت‌های شهری، ترویج و بازاریابی، زیرساخت و پویایی و در آخر ویزا، مجوز و مقررات را شامل می‌شوند.

این اقدامات محصول هم‌فکری اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی، اداره توسعه اقتصادی ابوظبی، اداره شهرداری و حمل و نقل، شرکت هواپیمایی‌های ابوظبی و سایر بخش‌های کلیدی خصوصی و دولتی هستند که در تحقق بخشیدن به چشم‌انداز گردشگری ابوظبی نقشی راهبردی دارند.

در پایان، هم لذت بازدیدکنندگان از سفر و هم بازرگانی گردشگری برای بهبود، نیازمند تسهیل فرایندهای مربوط به گروه ویزا، مجوز و مقررات است.

بهبود پلتفرم‌ها و فرایندها با همکاری بنگاه‌های دولتی مربوطه، بازه زمانی صدور مجوزهای لازم  را در جهت راحتی انجام تجارت و جذب سرمایه کوتاه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش چشمگیر گردشگران امارات در سال 2023

در سال 2023 گردشگری ابوظبی نسبت به سال 2022 شاهد خیزشی بزرگ بود. این خیزش خود را در افزایش 27 درصدی مهمانان هتل‌ها و افزایش 54 درصدی مهمانان خارجی که به 150 رویداد مختلف، سواحل بکر، سالن‌های سرگرمی و جاذبه‌های تفریحی امارات جذب شده بودند نشان داد.

در این سال مکان‌های فرهنگی ابوظبی مثل قصر الحسن، قصر الوطن و مسجد بزرگ شیخ زاید بیش از 8.7 میلیون بازدیدکننده جذب کرد.

شرکت در ارائه‌های جدید، جشنواره‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های هنری در لوور ابوظبی بی‌سابقه بود و افتتاح نمایشگاه عمومی هنر منار در ابوظبی، تنوع جاذبه‌های امارات را متجلی کرد.

افزایش 44 درصدی بازدیدکنندگان رویدادهای MICE آمار بازدیدکنندگان را از این نیز بالاتر برد. تأمین خوراک 960 هزار شرکت‌کننده در 2477 رویداد، بخش غذا و نوشیدنی را صاحب 21 درصد افزایش سود خالص کرد.

علاوه بر این، رویدادهای مهم فرهنگی مانند فستیوال مادر ملت، جایزه بزرگ فرمول 1 هواپیمای اتحاد ایرویز، درکنار رویدادهایی چون جشنواره الحسن، جشنواره لیوا، جایگاه ابوظبی را به عنوان مرکز جهانی توریسم و سرگرمی تثبیت کرد.

انتهای پیام

روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز