بهترین هر قطعه از هر برند، بررسی قطعات کامپیوتر برای خرید

قطعات کامپیوتر-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

قطعات کامپیوتر علاوه بر تعداد زیادی که دارند در کیفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر یک به تنهایی دنیایی را پیش روی خریدار قرار می‌دهند. این بخش‌های به بهبود عملکرد سیستم کمک می‌کنند و هر چه از قطعات بهتری استفاده شود سرعت و عملکرد سیستم نیز بالا خواهد بود.

کارشناسان کاماپرس در این گزارش بهترین قطعات هر برند را معرفی کرده و برخی از قطعات مهم کامپیوتر را بررسی کرده‌اند.

اهمیت مادربرد در خرید قطعات کامپیوتر

مادربرد به عنوان قطعه‌ای که قطعات دیگر را حمل می‌کند اهمیت زیادی در سیستم دارد. این بخش امکان استفاده از پورت‌های مختلف را فراهم کرده و قابلیت استفاده از بلوتوث و وای فای را هم ممکن می‌سازد. سوکت مادربرد نیز بخشی است که پردازنده اصلی در آن نصب می‌شود. نوع سوکت مشخص کننده این است که کامپیوتر از چه پردازنده‌هایی پشتیبانی می‌کند. امروزه پرفروش‌ترین سوکت‌ها LGA 1700، LGA 1200، و LGA 1151 از شرکت اینتل و سوکت‌های AM4 و AM5 از شرکت AMD هستند. هر کدام از این سوکت‌ها از حافظه رم خاصی پشتیبانی می‌کنند که معمولا بین DDR3، DDR4 و DDR5 قرار دارند.

قطعات کامپیوتر، مادربرد - کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پردازنده اصلی یا CPU از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر

این پردازنده به عنوان قلب کامپیوتر شناخته می‌شود. پردازنده کامپیوتر توسط دو شرکت اینتل و AMD تولید می‌شود و نمی‌توان هیچ یک از این دو برند را نسبت به دیگری برتر دانست. قدرت پردازنده اصلی به چند عامل بستگی دارد که می‌توان به سرعت پردازش پردازنده، میزان حافظه کش، مودیفایر و فناوری به کار رفته در ساختن آن اشاره کرد. سی پی یو با تعداد هسته بیشتر عملکرد بهتری دارد و در صورتی که حجم حافظه کش آن بالا باشد اطلاعات بیشتری را ذخیره خواهد کرد.

سی پی یو-کاماپرس

اهمیت رم در بین قطعات کامپیوتر

حافظه رم یکی از بخش‌های مهم سیستم است که برنامه‌های مختلف و بازی‌ها بر آن بارگذاری می‌شوند تا استفاده از آن‌ها با سرعت بالاتری ممکن شود. رم با نوع‌های DDR3، DDR4 و DDR5 به فروش می‌رسد و از نظر حجم و ظرفیت انواع مختلفی دارد. قبل از خرید رم مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که نوع حافظه رم با سیستم شما همخوانی داشته باشد. در واقع هیچ یک از حافظه‌های رم با دیگری سازگار نیست و اهمیت توجه به این مسئله بالاست.

رم قطعات کامپیوتر - کاماپرس

اهمیت قطعه کامپیوتر کارت گرافیک

کارت گرافیکی بخش مهمی از کامپیوتر است که اهمیت آن برای گیمرها بسیار بیشتر است. این بخش کامپیوتر در شیار PCI-E * 16 نصب شده و فقط توسط دو شرکت AMD و Nvidia تولید می‌شود. نام سری و مدل به کار رفته در کارت‌های گرافیکی این دو شرکت به ترتیب Radeon و GeForce هستند. پردازنده گرافیکی امکان داشتن چندین هزار هسته پردازشگر را داشته و برای پردازش‌های غیر گرافیکی نیز قابل استفاده است. حافظه اختصاصی کارت گرافیکی نیز بخشی همانند حافظه رم است که به پردازش بهتر اطلاعات کمک می‌کند.

کارت گرافیکی از قطعات کامپیوتر - کاماپرس

جایگاه مانیتور در خرید قطعات کامپیوتر

مانیتور بخش مهمی از سیستم است که می‌تواند قابلیت استفاده از بخش‌های مختلف را محدوده کرده یا گسترش دهد. مانیتورهای مختلف در بازار برای کاربردهای متنوعی عرضه شده‌اند. مانیتوری مخصوص کاربرد عمومی وضوح تصویر HD یا بیشتر داشته و البته امروزه حداقل کیفیت به کار رفته برای سیستم‌ها کیفیت فول اچ دی است. پنل این مانیتورها عموما VA و TN بوده و برای کاربردهای دیگر نیز کمک کننده هستند.

مانیتور مناسب برای طراحی OLED بوده و قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ را فراهم می‌کند. در این سیستم‌ها بهتر است که مدت زمان ریفرش کردن مانیتور  بین 100 تا 140 هرتز بوده و زمان پاسخ گویی آن کمتر از 5 میلی ثانیه باشد. مانیتورهای گیمینگ نیز اغلب با شفافیت بالا و نشان دادن حرکات سریع بدون مات کردن عرضه می‌شوند و مدت زمان ریفرش ریت آن‌ها معمولا بین 60 تا 120 هرتز قرار دارد. البته در مانیتورهای مخصوص این عدد تا 144 و 360 هرتز بالا می‌رود. مدت زمان پاسخگویی نیز بین 1 تا 3 میلی ثانیه قرار می‌گیرد.

مانیتور از قطعات کامپیوتر-کاماپرس

اطلاع از قیمت روز موبایل و لپ تاپ با سایت تاپ رایان

سایت تاپ رایان زمینه‌ای مناسب جهت آشنایی با انواع موبایل، لپ تاپ و محصولات جانبی مربوط به آن‌ها را فراهم کرده و محصولات را با قیمتی قابل قبول عرضه می‌کند. برای دریافت اطلاعات دقیق از قیمت روز محصولات و امکانات جانبی آن‌ها می‌توانید به سایت تاپ رایان با آدرس https://toprayan.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02191007374 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : تاپ رایان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز