برای اتاق کودک چه موکتی بخریم ؟ + قیمت

موکت - کاما پرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کفپوش اتاق کودک، لباس‌ها و حتی کتاب‌های متعلق به فرزندانمان باید دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشند. این ویژگی‌ها معمولاً امنیت و استاندارد خاصی خود را می‌طلبد و همین جزئیات سبب می‌شود تا هم گرانتر و هم دسترسی به آن‌ها کمی سخت‌تر باشد.

کاماپرس در این گزارش به چند نکته کاربردی برای کفپوش اتاق کودک اشاره می‌کند؛ نکاتی که با در نظرگرفتن آنان، کودک شما هنگام بازی و … آرامش بیشتری را تجربه می‌کند.

خرید کفپوش ضدحساسیت برای اتاق کودک

کفپوش و موکت اتاق کودک با توجه به پوست لطیف کودکان، باید به‌گونه‌ای باشد که سبب حساسیت نشود و همچنین دارای کمترین میزان جذب آلودگی و ایجاد آلرژی باشد. بنابراین در هنگام خرید باید بررسی کرد تا مواد اولیه موکت باعث تحریک پوست یا آلرژی کودک نشود. همچنین رنگ آن نیز ثابت باشد و حساسیت نیز ایجاد نکند. در بازار موکت‌های ارزان‌قیمتی وجود دارند که نباید آنان را برای اتاق کودک خرید؛ به عنوان مثال، یک مدل موکت با بافت نایلون با ضخامت ۵ میلی‌متر و همچنین با الیاف مصنوعی کاشته شده با قیمت متری ۸۵ هزارتومان در بازار موجود است. این نوع از موکت برای اتاق کودکان به‌دلیل ضخامت آن مناسب نیست.

اتاق کودک- کاماپرس

سهولت پاکیزگی کفپوش اتاق کودک

با توجه به نشستن مدام کودک بر روی کفپوش‌ها و موکت باید به راحتی بتوان آنان را تمیز کرد. بنابراین فرش یا موکت و یا کفپوش‌هایی که پرز‌های بسیار بلند دارند، معمولاً برای اتاق کودک استفاده نمی‌شود. از طرفی دیگر موکت باید دارای بافت منحصر به فردی باشد، به گونه‌ای به راحتی تمیز شود و قابل شستشو هم باشد. در واقع جنس موکت باید به گونه‌ای باشد که امکان جذب گرد و خاک به پایین‌ترین سطح خود برسد.

راز آسمان پایتخت

این نکته را فراموش نکنید که کودک با کنجکاوی بسیار به دنبال شناخت محیط اطرافش است. او دوست دارد به تمام گوشه و کنار اتاق سرک بکشد و هر وسیله یا مکانی را شناسایی کند. از این جهت موکت باید تمام کف اتاق را پوشش دهد و جای خالی وجود نداشته باشد. پس بافت موکت علاوه بر نرم بودن، باید پرتراکم و مقاوم هم باشد. ضخامت و تراکم موکت اتاق کودک باید به نحوی باشد که بازی کودک، تراکم الیاف آن را کاهش ندهد و از کودک در مقابل صدماتی همچون لیز خوردن، افتادن و یا غلت خوردن محافظت کند.

بیشتر بخوانید:

سهولت در جابجایی موکت اتاق کودک

موکتی که برای اتاق کودک تهیه و نصب می‌شود باید امکان جابه‌جایی راحتی داشته باشد. در واقع تنوع در اتاق کودک گاهی لازم است، و این ویژگی سبب می‌شود تا حق انتخاب بیشتری برای چیدمان و تغییر دکور در اختیار مادر و پدر و کودک قرار دهد. در حال حاضر خرید موکت‌هایی در ابعاد یک در 2 متر، با ضخامت ۱۰ میلی‌متر، با تراکم بالا و ضدحساسیت با رنگ ثابت از مبلغ یک میلیون و 200 هزارتومان در بازار آغاز می‌شود و در برخی مواقع به متری 5 میلیون تومان هم می‌رسد.

انتخاب رنگ جذاب موکت

برای تحریک حس کنجکاوی، شوق بازی و افزایش خلاقیت کودک بهتر است موکت‌های با رنگ‌های متنوع و تصاویر زیبا بخرید. معمولاً برای دکوراسیون اتاق کودک پیشنهاد می‌شود که از رنگ‌های خنثی و یکنواخت استفاده نشود و هرگز نگران شلوغی طراحی موکت نباشید. این نکته را باید در نظر داشت که انتخاب موکت با طراحی‌های جذاب و مناسب سن کودک، فضای اتاق را برای فرزندانتان دوست‌داشتنی‌تر می‌کند و استقلالش را نیز افزایش می‌دهد.

در حال حاضر موکت‌های با شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودکان مانند مینیون، بره ناقلا، یونی کورن و یا کیتی در بازار موجود است. این موکت‌ها را با ضخامت ۵ میل و عرض ۳ متر که ضد حساسیت با رنگ ثابت هستند را می‌توان از متری ۲۲۵ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد. این قیمت برای موکت درجه یک با رنگ ثابت، قابل شستشو، بدون پرزدهی و خاک‌دهی است.

موارد ممنوعه برای اتاق کودک

در هنگام تهیه موکت اتاق کودک گاهی ممکن است کودک یا خودتان تحت‌تأثیر جذابیت و زیبایی طرح و رنگ قرار بگیرید؛ اما در نظر داشته باشید انتخاب موکتی که با الیافی نظیر پشم، نایلون، پلی‌پروپیلن، اکرلیک، پلی استر، یا تریکستا تولید شده، هرچند با دوام‌تر است، اما میزان لکه‌پذیری، افزایش حساسیت و جذب گرد و خاک آن نیز بیشتر است. این نوع از موکت‌ها تحت هیچ شرایطی برای اتاق کودکان مناسب نیستند.

انتهای پیام

مرتبط با : پالاز آنلاینپالاز موکت
رایانه کمک
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز