با مرکز خرید سوغاتی های اصل شهر اصفهان آشنا شوید

ژیوار

مکان‌های تاریخی اصفهان و جاذبه‌های گردشگری آن، باعث شده تا هر ساله در ایام تعطیلات نوروز مسافران زیادی به این منطقه سفر داشته باشند. بعید به نظر می‌رسد که مسافران با سفر به اصفهان، به مراکز فروش سوغاتی این شهر سری نزنند و دست خالی به محل زندگی خود بازگردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار تفریح و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سوغاتی اصفهان هم شامل انواع خوراکی، هم صنایع دستی است. معمولا افرادی که به شهر اصفهان مسافرت می‌کنند به دنبال خرید یکی از انواع محصولات این منطقه و سوغاتی بردن هستند. مسافران برای خرید سوغاتی‌ از شهر اصفهان لازم نیست به همه مراکز خرید اصفهان سر بزنند. این افراد با کسب اطلاعات بیشتر درباره مراکز فروش محصولات مخصوص اصفهان به راحتی امکان خرید سوغاتی را دارند. کاماپرس در این گزارش انواع سوغاتی‌های اصفهان به همراه مراکز مناسب برای خرید آن‌ها را معرفی خواهد کرد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

انواع خوراکی‌های معروف اصفهان

کمتر کسی است که نام اصفهان بیاید و از گز و پولکی این شهر یاد نکند. این محصولات از شیرینی‌های معروف اصفهان هستند که با مواد مرغوب و در نوع‌ها و شکل‌های مختلفی تهیه و به مسافران فروخته می‌شوند. عسل، برشتوک، شیرینی برنجی و کرکی و جوز قندی از جمله خوراکی‌هایی هستند که به عنوان سوغاتی بردن از اصفهان مناسب به نظر می‌رسند.

دریان سفر امید

اغلب مغازه‌های سطح شهر این محصولات را به فروش می‌رسانند. شیرینی فروشی‌های مختلف و مراکز خرید، این نوع سوغاتی‌ها را به مسافران می‌فروشند.

پرفروش‌ترین صنایع دستی اصفهان

مینا کاری، خاتم کاری، ملیله کاری، پارچه‌های قلم زنی و زرباف از صنایع دستی معروف اصفهان هستند. این صنایع به دست هنرمندان باسابقه این شهر در کارگاه‌ها تهیه شده و در مناطق مختلف به فروش می‌رسند. به همین دلیل معمولا قیمت این قبیل صنایع دستی اصیل اصفهان زیاد است و معمولا برای خرید هر یک از این صنایع باید مبلغ بیشتری پرداخت کرد.

البته مسافرانی که به انواع صنایع دستی علاقه دارند و قصد سفر به شهر اصفهان را دارند، نباید از هنر قلم زنی، فیروزه کوبی و همچنین کارهای دستی مسی اصفهان غافل شوند. بازارهای سنتی اصفهان از جمله بازار بزرگ و قیصریه، انواع صنایع دستی و سوغاتی‌های اصفهان را در خود جای داده‌اند و به مشتریان عرضه می‌کنند.

اما یکی از مراکز مورد توجه برای خرید انواع صنایع دستی اصفهان، حجره‌های اطراف میدان نقش جهان است که انواع و اقسام محصولات اصیل این شهر را دارند و مسافران برای خرید سوغاتی می‌توانند به این حجره‌ها سر بزنند.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز