با تور مسقط از جاذبه های گردشگری عمان آشنا شوید

لست سکند

کشور عمان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. از میان شهرهای عمان، پایتخت این کشور، تور مسقط ، پرجاذبه‌ترین مقصد برای گردشگران عمان به شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مسقط در دهه‌های گذشته دگرگون شده است، اما هنوز فضایی آرام و دلپذیردارد و همچنان تاریخ طولانی و جهانی خود را حفظ کرده است. در تور مسقط چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد و در واقع این شهر جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارد که آن را خاص می‌کند. در ادامه دیدنی‌های جذاب مسقط معرفی می‌شوند؛

از کاخ سلطان دیدن کنید

کاخ سلطان یا کاخ العالم، خانه تشریفاتی سلطان است که از آن برای پذیرایی از مقامات دولتی استفاده می‌کنند. این مکان یکی از شش اقامتگاه سلطنتی سلطان قابوس است که در مسقط واقع شده و چشم‌انداز خلیج عمان را دارد.  ستون‌های بلند این کاخ به شکل شیپور و با طلا و فیروزه رنگ‌آمیزی شده است. این کاخ به دلیل معماری پر زرق و برق اسلامی خود و همچنین احاطه شدن توسط باغ سرسبز و بندر موترا ، شناخته شده است. اگرچه فضای داخلی کاخ به روی عموم باز نیست، اما محوطه بیرونی آن به اندازه کافی زیبا هست که جبران کند.

راز آسمان پایتخت

 خانه اپرای سلطنتی

دیدن یک اپرا همیشه یک رویداد بزرگ فرهنگی به شمار می‌رود. اما شکوه و عظمت خانه اپرای سلطنتی مسقط باعث شده که تور مسقط حتی فقط برای دیدن این ساختمان زیبا، ارزش بازدید داشته باشد! خانه اپرای سلطنتی مرکز هنری و فرهنگی پیشرو در عمان است. سبک معماری ساختمان نیز به تأثیرات شرقی، اسلامی و غربی اشاره دارد. این ساختمان همچنین از روش‌های هوشمندانه پخش صدا برای اطمینان از تجربه کنسرت زنده استفاده می‌کند.

بازارهای مشهور برای گردشگران تور مسقط

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای عمان، «سوق مطرح» معروف‌ترین بازار عمان است  که یکی از جاذبه‌های دیدنی عمان به شمار می‌رود. این بازار در داخل شهر مطرح و در بندر شهر قدیمی مسقط واقع شده است. این بازار بر اساس سبک معماری سنتی باستانی عربی، دارای کوچه‌ها و پس کوچه‌های باریک با مغازه‌ها و کیوسک‌های کوچک دارای سقف چوبی است. این فروشگاه‌ها محصولات عمانی مانند شیرینی‌های عمانی و حلوا، لباس، صنایع دستی و غیره را به فروش می‌رسانند.

«بازار نیزوا» نیز در داخل دیوارهای قلعه معروف نیزوا قرار دارد که طراحی آن ترکیبی از معماری باستانی و معاصر عمانی است. این بازار متشکل از چندین فروشگاه کوچک است که عمدتاً محصولات و صنایع دستی سنتی و محلی عمانی مانند خنجرعمانی، لباس‌های سنتی، صنایع‌دستی نقره و جواهرات، سفال و غذاهای محلی را به فروش می‌رسانند که فرصت خوبی برای خرید سوغاتی در تور مسقط است.

مسجد جامع سلطان قابوس

دیدن این مسجد خیره‌کننده برای هر بازدید کننده‌ای از مسقط ضروری است.دراین مسجد لوستری آبکاری شده با طلای 24 عیار  و کریستال‌های مجلل قرار دارد. همچنین فرش زیبای ایرانی هم در این مسجد مورد استفاده قرار گرفته است. این مسجد می‌تواند میزبان بیست هزار نمازگزار باشد. دیوارهای مسجد نیز با طرح‌های موزاییکی پیچیده تزئین شده‌اند.

تجربه عطرسازی در تور مسقط

در این مکان، عطرها آثار صنعتگران هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند اجزای رایحه‌ای ظریف را که در ساخت برخی از بهترین عطرهای جهان نقش دارند، بررسی کنند. عطرها بخش بزرگ و مهمی از فرهنگ عربی هستند که معمولا برای ایجاد جذابیت استفاده می‌شوند. علاوه بر این، کسب اطلاعات بیشتر در مورد عطرهای عربی، بینشی در مورد مسقط را به گردشگران ارائه می‌دهد.

آرامش در ساحل قورم

این مکان یک ساحل آرام و جذاب در مسقط است که مکانی عالی برای استراحت زیر نور خورشید است و دارای شن‌های طلایی و آب شفاف است.

یکی از مزیت‌های اصلی این ساحل آرامش و شلوغ نبودن بیش از حد آن است که امکان بازدید آرام را فراهم می‌کند. در این منطقه هتل‌های لوکس و رستوران‌های بین‌المللی نیز واقع شده است.

تماشای کوه‌های سبز در تور مسقط

منطقه‌ای سرسبز و سرسبز در فلات سیق، جبل اخدر در عمان است که به عنوان برترین مکان‌های دیدنی در سلطان نشین عمان به‌ویژه توسط مردم محلی در نظر گرفته می‌شود. همچنین به نام‌های الجبل الاخدر یا جبل اکدر یا کوه سبز عمان نیز شناخته می‌شود. این فلات که اکنون از طریق یک جاده شیب‌دار مدرن قابل دسترسی است، وادی‌ها ، دهکده‌های قدیمی، دره‌ها و مناظر خیره‌کننده کوه‌ها را ارائه می‌دهد.

رزرو تور مسقط با مجموعه قصر شیرین

گردشگران می‌توانند برای رزرو آنلاین تور مسقط و آگاهی از جزئیات این تور به وبسایت مجموعه قصر شیرین مراجعه کنند. این هولدینگ، یک مجموعه کارآمد و باسابقه برای رزرو تورهای داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : قصر شیرین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز