با ارزش ترین شرکت جهان ؛ اپل یا مایکروسافت؟

ژیوار

ارزش بازار سهام مایکروسافت، برای اولین بار از سال ۲۰۲۱، بیشتر از ارزش سهام اپل شد و این کمپانی را به با ارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل کرد.

به گزارش کاماپرس، در روز جمعه، سهام اپل 2 درصد رشد داشت و سهام مایکروسافت یک درصد افزایش یافت. بر اساس داده‌های شرکت مالی LSEG، ارزش بازار مایکروسافت به ۲.۸۸۷ تریلیون دلار رسید که بیشترین مقدار تاکنون بوده است، در حالی که ارزش بازار اپل در روز پنجشنبه ۲.۸۷۵ تریلیون دلار بود.

مایکروسافت با پیشی گرفتن از اپل، با ارزش ترین شرکت جهان شد-کاماپرس

نگرانی‌های جدید در خصوص تقاضا برای تلفن‌های هوشمند، باعث شده است که سهام اپل پس از رشد ۴۸ درصدی در سال میلادی گذشته، در سال ۲۰۲۴ با کاهش سه درصدی مواجه شود. در مقابل سهام مایکروسافت پس از افزایش ۵۷ درصدی در سال ۲۰۲۳ که تحت تاثیر سرمایه‌گذاری این شرکت در سازنده چت بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی بود، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا به امروز، حدود سه درصد رشد داشته است.

آمار منتشر شده شرکت LSEG، نشان می‌دهد که ارزش بازار اپل در ۱۴ دسامبر، به ۳.۰۸۱ تریلیون دلار رسیده است. مایکروسافت همچنین با گنجاندن فناوری شرکت OpenAI در مجموعه نرم‌افزارهای خود، در صنعت رایانش ابری از سایر رقبا برتری دارد.

دریان سفر امید

در این بین، اپل با تقاضای کمتر برای آیفون‌ها مواجه است، کاهش تقاضا برای این گوشی در بازار چین و رقابت هواوی از عوامل این کمبود تقاضا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فروش هدست واقعیت ترکیبی «ویژن پرو» اپل در فوریه آغاز خواهد شد، اما به نظر نمی‌رسد که تأثیر زیادی در درآمد اپل این شرکت طی سال ۲۰۲۴ داشته باشد.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۸، چند بار موفق شد برای مدت کوتاهی از اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان پیشی بگیرد. آخرین بار در سال ۲۰۲۱ و زمانی که نگرانی‌ها نسبت به اختلال زنجیره تامین ناشی از پاندمی کووید ۱۹، به قیمت سهام اپل ضربه زده بود، این اتفاق رخ دارد.

بر اساس گزارش شرکت مالی LSEG، تحلیلگران انتظار دارند درآمد اپل به طور متوسط ۰.۷ درصد رشد کرده و به ۱۱۷.۹ میلیارد دلار در سه ماهه دسامبر رسیده باشد که اولین رشد درآمد سالانه این شرکت در چهار فصل گذشته را نشان می‌دهد.

به نقل از رویترز، همچنین تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که درآمد مایکروسافت در سه ماهه گذشته، با افزایش ۱۶ درصدی، به ۶۱.۱ میلیارد دلار رسیده باشد که رشد مداوم کسب و کار ابری این شرکت، آن را تقویت کرده است.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز