شکایت نیویورک تایمز از شرکت‌های اوپن‌ای‌آی و مایکروسافت

نیویورک تایمز کاماپرس 2

روزنامه نیویورک تایمز از شرکت‌های اوپن‌ای‌آی و مایکروسافت به دلیل کپی‌برداری از محتوای آن توسط هوش مصنوعی توسعه یافته، شکایت کرده است.

به گزارش کاماپرس، به نقل از نیویورک تایمز، این روزنامه شکایتی علیه شرکت‌های اوپن‌ای‌آی و مایکروسافت تنظیم کرده و آنها را متهم کرده که بدون اجازه از مقالات این روزنامه برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند.

نیویورک تایمز اعلام کرده که ربات ChatGPT و دیگر مدل‌های هوش مصنوعی، ضمن تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها که اغلب به صورت آنلاین در دسترس هستند، یاد می‌گیرند. این روزنامه همچنین مدعی شده که میلیون‌ها مقاله منتشر شده توسط نیویورک تایمز، بدون اخذ مجوز برای هوشمندتر کردن ChatGPT استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

این روزنامه همچنین ادعا می‌کند که وقتی در مورد رویدادهای جاری از ChatGPT سؤال می‌شود، گاها برخی گزیده‌ها از مقالات نیویورک تایمز را بیان می‌کند که بدون پرداخت هزینه اشتراک، قابل دسترسی نیستند.

راز آسمان پایتخت

بر اساس این دادخواست، خوانندگان روزنامه نیویورک تایمز می‌توانند بدون پرداخت هزینه، به محتوای نیویورک تایمز دسترسی داشته باشند؛ مساله‌‌ای که منجر به از دست دادن درآمد اشتراک و کلیک‌های تبلیغاتی وب‌سایت این روزنامه می‌شود.

در این دادخواست مشخص نشده که نیویورک تایمز به دنبال چه مبلغ غرامتی از این غول‌های فناوری است، اما به نظر می‌رسد این رقم میلیاردها دلار باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : مایکروسافت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز