هشدار به مهاجران کانادا درباره کلاهبرداری با هوش مصنوعی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اخیرا طی یک نظرسنجی مشخص شد ۴۸ درصد از مردم کانادا توانایی تشخیص محتوای آنلاین حقیقی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را ندارند. این موضوع کلاهبرداری را در میان مهاجران به این کشور افزایش می‌دهد، چرا که این قشر به دلایلی مانند ناآشنایی با زبان و یا حتی فناوری هوش مصنوعی بیشتر در معرض خطر قرار دارند‌.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، رشد سریع هوش مصنوعی علاوه بر فواید بی‌شماری که برای صنعت و علم به همراه داشته، مورد سو استفاده افراد سودجو نیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش‌های دریافت شده، چند کلاهبردار در ژوئن امسال با شبیه‌سازی صدای نوه یک پیرزن مبلغ ۷ هزار دلار از او دزدیدند. بنابراین دولت کانادا برخی از راهکار‌های ساده اما تاثیرگذار برای شناسایی سودجویان و کنار آمدن با هوش مصنوعی را منتشر کرده است.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر ابزارهای شناسایی متعددی به طور رایگان در دسترس هستند که با در اختیار گذاشتن محتوای مورد نظر می‌توانید به واقعی یا غیرواقعی بودن آن پی ببرید. به علاوه هر چقدر این محتوای آنلاین را در منابع آنلاین کمتری پیدا کنید، امکان غیرواقعی بودن آن بیشتر است.

در رابطه با حساب‌های رسمی، بررسی عکس پروفایل، علامت تأیید پلتفرم موردنظر، تعداد دنبال کنندگان و توجه به غلط‌های املایی یکی دیگر از راه‌های پی بردن به جعلی بودن آن‌هاست.

همچنین ابزار جستجوی عکس معکوس که بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله گوگل از آن بهره‌مند شده‌اند، راهکار خوبی برای پیدا کردن نمونه‌های مشابه و کپی شده محتوای تصویری یا عکس پروفایل حساب مربوطه است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز