بازهم یک اقتصاددان بزرگ وارد گود انتخابات شد

انتخابات - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان لیبرال ایرانی با اعلام حمایت از مسعود پزشکیان، نامزد دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد که در دور اول انتخابات رای ندادم، اما در دور دوم رای خواهم داد.

به گزارش کاماپرس، این اقتصاددان برجسته در پیام ویدئوی خود می‌گوید: باید در برابر تفکر آخرالزمانی و تمدن‌ستیز که می‌خواهد ایران را آزمایشگاه ماجراجوئی‌های خطرناک کند، ایستاد.

او ادامه داد: بقای ایران شرط لازم برای پیگیری همه آرمان‌های نیکوست. از رای دادن و ندادن نباید تابو ساخت؛ آنچه مهم است رساندن پیام عقلانیت ملی مردم ایران به صاحبان قدرت است.

روز گذشته نیز او به همراه چند اقتصاددان برجسته کشور مانند داوود سوری، محمد طبیبیان، فرهاد نیلی و مسعود نیلی با انتشار بیانیه‌ای به تحلیل انتخابات هشتم تیرماه پرداختند و تاکید کردند که در انتخابات جمعه آینده از مسعود پزشکیان، نامزد نزدیک به طیف اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند.

غنی‌نژاد پیش از برگزاری دور نخست انتخابات نیز در یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشته بود که عقل سلیم عادی‌‌‌ترین مردمان در بسیاری موارد قادر به تشخیص وعده‌‌‌های غیر‌عملی است، نامزدهای پوپولیست هم تلاش می‌کنند از دادن چنین وعده‌‌‌هایی اجتناب کنند؛ هرچند بعضا اتفاق می‌‌‌افتد و عده‌‌‌ای آنچنان جذاب یا اغوا‌کننده به نظر می‌رسد که وعده‌دهنده به‌رغم علم به ناممکن بودن آن نهایتا تسلیم می‌شود و با طرح آن ناخواسته لبخند طنزآمیز بر لبان مردم می‌‌‌نشاند.

بیشتر بخوانید:

غنی‌نژاد که استاد مدعو دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف است، هیچ‌گاه حاضر به حمایت از اصلاح‌طلبان چپ‌گرا نشده اما به اصلاحات ساختاری باور عمیقی دارد. او همچنین پژوهشگر حوزه فلسفه و تاریخ عقاید اقتصادی است و از روشنفکران اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود. او در انتخابات سال 96 از کاندیداتوری حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسبق کشور حمایت کرده بود.

پیش از او نیز، علی طیب‌نیا،‌ وزیر اقتصاد و دارایی دولت نخست حسن روحانی به اعضای ستاد مسعود پزشکیان پیوسته بود.

انتهای پیام

روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز