بازنده های بورس چه کسانی هستند؟

ژیوار

بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد در تیر ماه، سهام زیرمجموعه گروه‌های کانه‌های فلزی، فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین رشد قیمت همراه شدند و در مقابل گروه‌های کوچک بازار بورس از صعود جاماندند.

به گزارش کاماپرس؛ در ماهی که بورس تهران رشد بیش از 50درصدی را به نام خود ثبت کرد، بازندگانی هم وجود داشتند که با سرمایه‌گذاری روی سهام برخی شرکتها که با کاهش ارزش مواجه شدند، شکست خوردند. روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی به افت قیمت ۱۲۶ بنگاه اقتصادی در اولین ماه تابستان پرداخته است. سهامی که نه‌تنها سودی نصیب سهامداران خود نکردند، بلکه زیانی بین یک تا ۲۵ درصد میان معامله‌گران خود تقسیم کردند. در عین حال ۷۸ درصد شرکت‌ها رشدی کمتر از میانگین قیمت سهام را ثبت کرده و از شاخص کل عقب مانده‌اند. شرایطی که به نوشته این روزنامه نشان می‌دهد، نمی‌توان تحت هر شرایطی و با هر عملکردی سود به خانه برد.

زیان 25درصدی برخی معامله‌گران

به نوشته دنیای اقتصاد:« تفکر غالب در میان سرمایه‌گذاران بورس این است که در این بازار سبز، حتی بدون داشتن کوچکترین تحلیل چه بنیادی و چه تکنیکال، هر پول جدیدی می‌تواند سودی بیشتر از بازارهای رقیب از آن معامله‌گر کند. این در حالی است که در یک ماه اخیر، نماد معاملاتی ۲۸ درصد از شرکت‌های حاضر در بازار سهام نه تنها سودی از آن سهامداران خود نکرده‌اند، بلکه زیانی بین یک تا ۲۵ درصد به معامله‌گران خود تحمیل کرده‌اند.»

بیشترین افت، از آن چه شرکتهایی است؟

دریان سفر امید

یافته‌های آماری «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد طی معاملات اولین ماه تابستان، نماد معاملاتی شرکت پگاه اصفهان با بیشترین افت قیمت به میزان ۸/ ۲۴ درصد مواجه شد. قعرنشین بعدی بازار سهام در تیرماه اما سهام شرکت صنعتی آما بود. «فاما» در یک ماه اخیر زیانی معادل ۷/ ۲۳ درصد به سهامداران خود تحمیل کرد. «زمگسا» دیگر نمادی بود که در اولین ماه تابستان با افت قیمت مواجه شد و بیش از ۲۱ درصد از سرمایه معامله‌گران خود را دود کرد. در مجموع طی معاملات تیرماه، ۷۰ سهم با افت قیمت تا ۱۰ درصد، ۴۶ نماد با کاهش قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و ۱۰ نماد نیز کاهش بیش از ۲۰ درصدی قیمت را تجربه کردند. در مقابل اما سیمان خزر پرسود‌ترین سهام در اولین ماه تابستان بود که سودی معادل ۱۸۰ درصد برای سهامداران خود به ارمغان آورد. در لیست برندگان اولین ماه تابستان می‌توان به نمادهای «خمحرکه»، «خزامیا»، «نطرین» و «خپارس» نیز اشاره کرد که به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم پربازده‌ترین سهام تیرماه جای گرفتند.

 

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بازنده های بورس چه کسانی هستند؟

  1. فرهنگ گفته:

    تا موقعی که دولت به خاطر کسری بودجه و جبران دزدی ها و حیف و میل اموال عمومی توسط آقازاده و عدم کفایت و ناتوانی در گرفتن پولهای بلوکه شده در کشورهای دیگه ؛ اقدام به عرضه سهام خودش در بورس کرد و داره با دستور از اونا حمایت میکنه دیگه تکلیف سهام کوچیک معلومه . اگه دولت در امور دخالت نکنه ابن بهترین کمک به این مردم بدبخته .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز