صندوق ETF دارا دوم و دارا سوم چقدر تخفیف دارند؟

لست سکند

به گفته معاون وزیر اقتصاد و دارایی، صندوق ETF دارا دوم و دارا سوم با 20 تا 30 درصد تخفیف به مردم عرضه می شوند.

به گزارش کاماپرس، اردیبهشت سالجاری، سهام های باقی مانده دولت در بانک های تجارت ، ملت ، صادرات و بیمه‌های البرز و اتکایی توسط وزارت اقتصاد با 20 درصد تخفیف در صندوق سرمایه گذاری قابل معامله(دارای یکم) ارائه شد و حالا براساس برنامه وزارت اقتصاد قرار است صندوق دارا دوم و دارا سوم با 20 تا 30 درصد تخفیف عرضه شود.
عباس معمارنژاد، معاون وزیر اقتصاد و دارایی زمان عرضه دو صندوق سرمایه گذاری دولتی دوم و سوم را تا پیش از پایان نیمه اول سال اعلام می کند و می گوید: در نیمه اول امسال دو ETF دولتی دیگر به ترتیب با تخفیف ٢٠ تا ٣٠ درصدی بر اساس قیمت میانگین یک ماه آخر سهام در بورس منتهی به آگهی واگذاری به همه دارندگان کد ملی ایرانی واگذار می‌شود.
معمارنژاد اضافه می کند: بر این اساس صندوق دارا دوم از گروه پالایشی (شبریز، شپنا، شتران، شبندر) و صندوق دارا سوم مرکبی از گروه فلزی و خودرویی (فولاد، فملی، خودرو، خساپا) است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دومین ETF صندوق واسطه‌گری پالایشی مرکب از باقیمانده سهام دولت در ۴ پالایشگاه تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان است و سومین ETF صندوق واسطه‌گری صنعت (شامل باقیمانده سهام دولت در شرکت فولاد مبارکه، ملی مس ایران، ایران خودرو و سایپا) است.

انتقادها به صندوق سرمایه گذاری دارای یکم

با راه اندازی نخستین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله(ETF) از سوی دولت، انتقادها درباره عملکرد این صندوق افزایش یافت، سهامداران گلایه هایی درباره کاهش محدوده نوسان و غیر قابل معامله بودن واحدهای این صندوق داشتند و نمایندگان مجلس هم شائبه هایی را در مورد فروش باقیمانده سهام عدالت توسط دولت در قالب صندوق های ETF مطرح کردند.
این حاشیه ها احتمال توقف فعالیت نخستین ETF دولتی و عدم عرضه دومین و سومین صندوق را افزایش داد اما دولت همچنان اصرار به عرضه این دو صندوق سرمایه گذاری قابل معامله دارد و زمان عرضه را هم تقریبا مشخص کرده است.

راز آسمان پایتخت

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “صندوق ETF دارا دوم و دارا سوم چقدر تخفیف دارند؟

  1. خسرو شاهی گفته:

    سلام چرا دارایکم را نمیتوانیم در خود صندوق معامله کنیم مثل صندوق های دیگه که میتوانند دارای خود را با ابطال یا صدور معامله کنند چرا فقط در بورس این کار باید انجام شود

  2. مهدی گفته:

    فروختم دارایکم راحت شدم از بس که دولت بالا پایینش کرد تو بورس تچنمیزاره ب قیمت واقعی برسه

  3. مهدان. گفته:

    انقد درمورددارایکم‌حرف‌زدن خوردتوسرش.تانزدیک ۷تومن هم رفت.فاجعهس به خدا.فروختی مردم هم‌خریدن تموم شد.تمومش کنید دیگه.

  4. طاها گفته:

    بعد از اینکه دولت دارا ها رو به مردم فروخت افت وحشتناک خواهد داشت نمونش دارا یکم که خیلی پایین اومده

    • م ش گفته:

      دارایکم اینقدراوردن پایین که اگه همون موقع خودسهامش بصادروتجارت خریده بودیم سودش بیشترمیشد دارادوم وسوم منکه نمیخرم چون حمایتی ندیدم درمورددارایکم تجارت وبصادربملت همه مثبتن دلیلی نداره قیمت دارایکم زیرقیمت NAVمعامله میکنن بیزارشدم ازصندوق مگه خلم ۵میلون بخوابونم توصندوق اخرش بشه مثل دارایکم عمرابخرم

  5. سجاد گفته:

    همین دارایکمم با ضربو زور کشیدن بالا که دون بپاشن مردم بخرن صندوق های بعدی رو. قیمت پرتفوی دارا دومم از الان بردن بالا با همین قیمت میخوان 20% تخفیف بدن بندازن به مردم بیچاره دارا اولو خوب جلوه دادن که مردم از این به بعد بیا صندوق های دولت که معلوم نیست با چه حسابی بالا میره بدن مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز