این 5 رنگ خانه را شیک و گران نشان می‌ دهند

نقاشی ساختمان- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

برخی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی، جلای خاصی به خانه می‌دهد. رنگ‌های سبز تیره، قرمز یا بژ جزو رنگ‌های هستند که قیمت خانه را بالاتر از چیزی که هست نشان می‌دهند. اگر قصد فروش خانه خود را دارید و یا اگر از فضای داخلی خانه‌تان خسته شده‌اید، می‌توانید با رنگ‌آمیزی نه‌تنها فضای جدیدی را خلق کنید، بلکه می‌توانید به‌سرعت و با قیمت بیشتر، ملک خوذ را به فروش برسانید.

کاماپرس در این گزارش، رنگ‌هایی که قیمت خانه را بالا می‌برد، به همراه قیمت رنگ و هزینه نقاشی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

گران-کردن-خانه-با-رنگ

سبز تیره؛ رنگ دلخواه همه

رنگ سبز تیره به همه فضا جلای خاصی می‌بخشد و به خوبی با رنگ‌های تیره و چوب هماهنگ می‌شود. وجود این رنگ در هر خانه‌ای باعث گران‌تر به نظر رسیدن همه قسمت‌های آن می‌شود. بنابراین از این رنگ علاوه بر دیوار و لوازم داخلی، برای جاهایی مثل کابینت‌ها و کاشی‌های سرویس بهداشتی هم استفاده می‌کنند.

قرمز؛ یک رنگ مجلل

در بسیاری از عکس و نقاشی‌های قدیمی که مکان‌های مجلل را به تصویر کشیدند، قرمز رنگ ثابت آن بوده است. حتی طراحان داخلی دکوراسیون هم رنگ قرمز را دارای اهمیت خاصی می‌دانند. به طور مثال، قرمز تیره با رنگ طلایی و سبز هم‌خوانی خوبی دارد. از طرفی بهتر است سایه‌های رنگ قرمز را از رنگ‌های گرم انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید:

رنگ جذاب و لوکس بژ

یکی از رنگ‌های محبوب برای استفاده در دکوراسیون داخلی خانه، رنگ بژ است. این رنگ علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا خانه گران‌تر و مجلل به‌نظر برسد، تطبیق‌‌پذیری خوبی با دیگر رنگ‌ها خواهد داشت. رنگ بژ کمک می‌کند تا با تنوع رنگ‌های بیشتری داخل خانه را طراحی کنید.

رنگ زرد؛ رنگ زندگی

وجود برخی رنگ‌ها در خانه علاوه بر حس زندگی و شادی، به مجلل نشان دادن خانه هم کمک می‌کند. برخی توناژهای رنگ زرد فضای خانه را زنده‌تر نگه می‌دارد. به طور مثال، به‌کار بردن رنگ زرد تیره و یا رنگ زرد خیلی ملایم، جزو رنگ‌های است که نمای خاصی به دیوارهای خانه می‌دهد.

رنگ کردن تو رفتگی و برجستگی‌های خانه

اگر در داخل خانه شما، فضاهایی مثل طاقچه، طاق، جای قاب و امثال آن وجود دارد که شامل تورفتگی و برجستگی است با رنگ کردن آن می‌توان جزئیات بیشتری را به نمایش گذاشت. حتی می‌توان رنگی متضاد با رنگ کلی دیوار را برای آن بخش در نظر گرفت. این اقدام کمک می‌کند تا خانه شما گران‌تر به نظر برسد.

قهوه‌ای؛ بازی با رنگ‌ها

یکی دیگر از رنگ‌های مهم در طراحی خانه، رنگ قهوه‌ای است که علاوه بر مجلل نشان دادن خانه، باعث ایجاد حس گرما می‌شود. در واقع با تیره و روشن کردن این رنگ می‌توان بر روی دیوارها و پستی و بلندی‌های خانه، بازی هنرمندانه‌ای انجام داد. به این ترتیب جزئیات خانه هم بهتر به نمایش درمی‌آید.

قیمت انواع نقاشی

قیمت رنگ ساختمانی با توجه به جنس و نوع استفاده از آن متفاوت است:

رنگ پلاستیک: قیمت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، با متراژ زیر 40 متر به ازای هر مترمربع 40 هزار تا 80 هزار تومان خواهد بود. همین رنگ در متراژ بالای 100 متر، به ازای هر مترمربع تا 65 هزار تومان محاسبه می‌شود.

رنگ روغنی: رنگ روغنی برای ساختمان اگر متراژ زیر 40 متر داشته باشد، به ازای هر متر مربع از 20 هزار تومان تا 65 هزار تومان قیمت دارد. همچنین برای متراژ بالای 100 متر هم از 15 هزار تومان تا 45 هزار تومان خواهد بود.

رنگ اکریلیک: هزینه نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک متفاوت خواهد بود. این رنگ در متراژ زیر 40 متر به ازای هر متر مربع 25 هزارتومان تا 30 هزار تومان است. برای متراژ بالای 100 متر هم از 30 هزار تومان تا 40 هزار تومان خواهد بود.

قیمت انواع رنگ ساختمانی

رنگ کردن ساختمان معمولا به هزینه قابل توجه نیاز دارد که اگر رنگ را خود صاحب ملک تهیه کند، معمولا از هزینه کل نقاشی که به نقاش باید پرداخت شود می‌کاهد.  یک سطل رنگ پلاستیک ساختمانی 12 کیلیویی حدود 45 هزار تومان قیمت دارد. رنگ روغن نیمه براق 24 کیلویی نیز 2 میلیون و 530 هزار تومان است. همچنین 25 کیلو رنگ اکریلیک هم حدود یک میلیون و 460 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : دکوراهومدیجی رنگمستر ابزار رنگ
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز