ایمن ترین دستگیره هوشمند در بازار چقدر قیمت دارد؟

دستگیره هوشمند-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر شما هم مرتبا کلید خود را گم می‌کنید و یا جای می‌گذارید، خرید دستگیره هوشمند گزینه‌ ایده‌آلی برای شما است. این دستگیره‌ها با اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز ۶ تا ۱۲ رقمی و یا کارت مغناطیسی باز می‌شود و از این نظر امنیت بیشتری نسبت به سایر دستگیره و قفل‌های موجود در بازار دارد. قیمت دستگیره هوشمند از ۱۰ یا ۱۱ میلیون شروع شده اما دستگیره‌هایی با قیمت ۸۰ میلیون تومان و بیشتر هم در بازار دیده می‌شود.

روش‌های باز شدن دستگیره‌های هوشمند

دستگیره‌های هوشمند به روش‌های مختلفی باز می‌شوند؛ مثلا برخی مدل‌های دستگیره هوشمند که بیشتر در هتل‌ها استفاده می‌شوند با کارت‌های مغناطیسی باز می‌شوند و این مدل دستگیره‌ها در منازل مسکونی کاربرد زیادی ندارد. برخی دیگر از مدل‌های دستگیره‌ها با رمز‌های بین ۶ تا ۱۲ رقمی باز می‌شوند. در این نوع، یک صفحه کلید دیجیتالی مانند صفحه کلید گوشی موبایل، روی فضای دستگیره قرار دارد و رمز از این طریق وارد می‌شود. برخی دیگر از دستگیر‌ه‌های هوشمند با حسگر طراحی شده‌اند و از طریق اثر انگشت باز می‌شوند. مدل دیگری از دستگیره‌های هوشمند نیز وجود دارند که با تشخیص چهره و معمولا هم از طریق تشخیص چشمی، باز می‌شوند. اکثر قفل‌های هوشمند امکان اتصال به وای‌فای را نیز دارند.

دستگیره هوشمند-کاماپرس

قیمت دستگیره هوشمند در بازار

دستگیره هوشمند با برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شود. برندهای زیمنس، سامسونگ و فیلیپس از برندهای نام‌آشنایی هستند که اتفاقا در زمینه تولید و عرضه دستگیره هوشمند هم فعال هستند. برای مثال می‌توان گفت که دستگیره هوشمند فیلیپس حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد. این مدل دستگیره از نوع رمزی است.

البته مدل‌های ارزان‌تری هم در بازار وجود دارد مثلا دستگیره دیجیتال سیمپلد با قیمت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان که قفل آن با رمزی که از طریق صفحه دیجیتال تنظیم کرده‌اید، باز می‌شود. اصولا این مدل قفل‌ها از ارزان‌ترین مدل‌های دستگیره‌های دیجیتال هستند. و در این میان، قیمت دستگیره‌های هوشمند با سیستم تشخیص چهره، معمولا بیشتر است. مثلا قیمت قفل دیجیتال تشخیص چهره فیلیپس ۴۰ میلیون تومان است. 

برخی دیگر از دستگیره‌های هوشمند هم از چندین طریق باز می‌شوند؛ مثلا قیمت قفل هوشمند سامسونگ با امکان باز شدن از سه راه رمزی، کارتی و اثر انگشت، ۶۶ میلیون تومان است. این محصول به‌طور کامل اتوماتیک باز و بسته شدن می‌شود و اتصال به گوشی هوشمند و سیستم ضدسرقت نیز از دیگر امکانات این دستگیره است. همچنین قفل دیجیتال سامسونگ DP609 که با سه سیستم رمزی، اثر انگشتی و کارتی باز می‌شود نیز ۴۵ میلیون تومان است.

مدل گران‌تری هم در بازار وجود دارد. قیمت قفل دیجیتال VULCAN-FR که از طریق سیستم‌های اثر انگشت، رمزی و کارتی باز می‌شود و امکان بازشدن از راه دور، اتصال به سیستم خانه هوشمند و اعلام هشدار سرقت و آتش‌سوزی را هم دارد، ۷۷ میلیون تومان است. 

بیشتر بخوانید:

چرا دستگیره هوشمند؟

نکته مهم در استفاده از دستگیره‌های هوشمند و  قفل‌های دیجیتال این است که این دستگیره‌ها امنیت بسیار بیشتری نسبت به قفل‌های سنتی دارند؛ چراکه باز کردن حسگر هوشمند یا رمز ۱۲ رقمی و یا سیستم تشخیص چهره  بسیار سخت‌تر از قفل و کلیدهای عادی است. از طرفی منبع تغذیه این قفل‌های هوشمند یک باتری کوچک است که معمولا داخل دستگیره و قفل هوشمند قرار دارد و از این نظر هم نگران کمتری برای صاحب ملک ایجاد می‌کند. به همین دلیل اگر برای انتخاب دستگیره هوشمند برای خانه خود در تردید هستید، بهتر است دوباره جدی‌تر به انتخاب دستگیره هوشمند فکر کنید. 

انتهای پیام

مرتبط با : جهان اسمارتفریتز
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز