ایران چقدر بی سواد دارد؟

ژیوار

بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵، حدود ۸ میلیون و ۷۹۵ هزار بی سواد مطلق در کشور وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه این آمار بر اساس خود اظهاری افراد ۶ ساله به بالا تهیه شده است، گفت: برنامه ریزی آموزشی ما ۶ تا ۴۹ سال را دربرمی‌گیرد، در حالیکه هدف‌گذاری آموزش دنیا تا پایان عمر است.

وی با بیان اینکه کشور ما برای آموزش ۴۹ سال به بالا برنامه خاصی ندارد، ادامه داد: بر اساس نتایج یک مطالعه، با هر ۱۰ درصد افزایش سوادآموزی، 2 درصد به تولید ناخالص ملی اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

وی در بخش دیگر مصاحبه، پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی کشور را ۹۸.۶ درصد دانست و ادامه داد: این در حالیست که ۱۶۰ هزار و ۳۷۳ نفر در دوره ابتدایی جذب نشده‌اند.

نوری با بیان اینکه معاونت آموزش ابتدایی تکفل بیش‌ از ۹ میلیون دانش‌آموز را بر عهده دارد، گفت: جنس آموزش بزرگسالان متفاوت از آموزش ابتدایی است. بنابراین الگوی راهبری نظام اداری نهضت سوادآموزی باید تغییر داده شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه طی آخرین آمار ۹۷۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل در کشور وجود داشت، خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ هزار نفر از این تعداد کاسته شده و سال به سال از تعداد این افراد کم می‌شود.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز