ایران ؛ ششمین کشور چاق دنیا

ژیوار

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ایران ششمین کشور چاق دنیا است، گفت: 70 درصد مردم کشور چاق محسوب می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، دکتر علیرضا زالی شایع‌ترین بیماری غدد در ایران را چاقی دانست و اضافه کرد: 70 درصد مردم ایران چاق بوده و از این تعداد ۴.۵ درصد چاقی مفرط دارند.

وی با بیان اینکه ایران ششمین کشور چاق دنیاست، عنوان کرد: حدود ۱۰ درصد افراد نیز به نوعی گرفتاری تیروئیدی دارند که همین مساله طی سال‌های آینده شانس بروز سرطان تیروئید را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

وی با تاکید بر اهمیت موضوع دیابت، ادامه داد: در این راستا اگر معیار را قند بالای ۱۲۶ بدانیم، حدود ۱۵ درصد مردم استان تهران دیابت دارند و پیش بینی می‌شود در استان تهران، تعداد افراد «پردیابت» به ۲۵ درصد افزایش یابد. در این میان 65 درصد افراد دارای دیابت استان تهران تحت درمان بوده ولی فقط یک سوم آن‌ها دارو و درمان کافی دریافت می‌کنند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی در پایان بر ضرورت بهره‌گیری از هوش مصنوعی در علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: هوش مصنوعی در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غدد، می‌تواند ظرفیت خوبی ایجاد کند.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز