عوارض جراحی چاقی را بشناسید    

جراحی لاغری-کاماپرس

بهترین راه جهت رسیدن به وزن دلخواه، ورزش منظم و پیروی از یک الگوی غذایی صحیح است. اما در بعضی شرایط استثنا، انجام جراحی کاهش وزن تنها گزینه در دسترس است. جراحی چاقی زمانی انجام می‌شود که رژیم غذایی و ورزش موثر نبوده و یا زمانی که به دلیل چاقی مفرط مشکلات جدی سلامتی دارید. بایپس معده و سایر جراحی‌های کاهش وزن از قبیل حلقه دور معده، اسلیو معده و… که در مجموع به عنوان جراحی چاقی شناخته می‌شوند؛ شامل ایجاد تغییراتی در سیستم گوارش برای کمک به لاغری است. در این روش متناسب با جراحی انتخاب شده، پزشک متخصص به محدود کردن کالری دریافتی و کاهش حجم معده به شیوه‌های متفاوت می‌پردازد.

کاماپرس در ادامه به بیان عوارض جراحی چاقی و کاهش وزن غیراصولی می‌پردازد.

چه کسانی به جراحی چاقی نیاز دارند؟

جراحی چاقی برای همه افرادی که دارای اضافه وزن شدید هستند، گزینه مناسبی نیست. ممکن است برای واجد شرایط بودن این جراحی، نیاز به رعایت دستورالعمل‌های پزشکی خاصی داشته باشید. ممکن است از شما خواسته شود تا در برنامه‌های پیگیری طولانی‌مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی، رفتار و شرایط پزشکی شما می‌شود. به طور کلی، جراحی چاقی برای کمک به کاهش وزن اضافی و کاهش خطر مشکلات سلامتی مرتبط با وزن بیش از حد انجام می‌شود. بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، بیماری کبد چرب غیر الکلی، آپنه خواب و دیابت نوع دو شرایطی هستند که بنا به صلاحدید تیم پزشکی بیماران را ترغیب به انجام جراحی چاقی می‌کنند.

شایع ترین خطرات و عوارض جانبی جراحی چاقی چیست؟

در حالی که جراحی چاقی می‌تواند اندام و وزن ایده‌آلی به شما هدیه کند اما همه انواع جراحی کاهش وزن خطرات و عوارض جانبی جدی خود را دارند. تصور نکنید که پس از این جراحی دیگر همه چیز به پایان می‌رسد. شما همچنان باید تغییرات سالم و دائمی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، به طور منظم ورزش کنید تا از موفقیت طولانی مدت جراحی چاقی اطمینان حاصل کنید. رفلاکس اسید معده، خطرات مرتبط با بیهوشی، حالت تهوع و استفراغ مزمن، اتساع مری، ناتوانی در خوردن غذاهای خاص، عفونت و انسداد معده، از جمله عوارض شایع بایپس معده و جراحی کاهش وزن هستند. وقوع این خطرات در افراد بالای 55 سال بیش از سایر رده‌های سنی است. لازم به ذکر است که مردان درمقایسه با خانم‌ها عوارض بیشتری را تجربه می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

جراحی چاقی یا رژیم غذایی، کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

جراحی چاقی جدا از این‌ که خطرات خاص خود را دارد، یک روش نسبتا گران‌قیمت است. با تغییر در سبک زندگی، ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی اصولی همراه با ممارست می‌توان به وزن ایده‌آل دست پیدا کرد. مجموعه بهزیستن به صورت کاملا تخصصی با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان سلامت، رژیم‌های غذایی شخصی را متناسب با نیاز هر فردی در اختیار مراجعه کنندگان می‌گذارد. علاوه‌بر رژیم، بهزیستن انواع فعالیت و تمرینات قدرتی را به صورت استاندارد تحت پوشش قرار می‌دهد. امکان برقراری تماس با کارشناسان بهزیستن در طول دوره رژیم برقرار است. با عضویت در سایت، ثبت اطلاعات فردی، بررسی آن‌ها توسط متخصص تغذیه و تهیه رژیم شخصی، می‌توان رژیم چاقی یا لاغری را دریافت کرد. انستیو تغذیه دانشکده شهید بهشتی در شهرک غرب واقع شده است. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت بهزیستن مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بهزیستن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز