ایرانی‌ ها سالانه چقدر با موبایل بازی می‌‌ کنند؟

ژیوار

باوجود محدودیت‌های تحریم و فیلترینگ، آمارها نشان می‌دهد در یک سال اخیر صنعت بازی‌های موبایلی در کشور رشد چشم‌گیری داشته است. تعداد نصب و به‌روزرسانی برنامه و بازی از این اپ‌استور در مقایسه با سال قبل ۳۰۰ میلیون رشد داشته است. در این سال ۴۶ میلیون تراکنش موفق از این طریق ثبت‌شده‌ و جمع درآمد توسعه‌دهندگان از محتوای دیجیتال ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش کاماپرس، با این حال تحریم‌ها، ارتباط پلتفرم‌ها با بازی‌سازها را قطع کرده و بالطبع درآمد از آن محل نیز از بین رفته است.

دنیای اقتصاد گزارش داده است که مایکت و کافه‌بازار به‌عنوان دو پلتفرم‌ دانلود بازی و برنامه موبایلی ایران در هفته جاری گزارشی از صنعت بازی‌های موبایلی منتشر کردند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش مایکت دانلود بازی‌های موبایلی در سال گذشته ۱۳۳درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. علاوه‌بر افزایش دانلود، فروش بازی‌ها در مایکت ۲۶۰ درصد رشد کرده است. در سال۱۴۰۲، حدود یک‌ میلیون کاربر از این پلتفرم بازی خریده‌اند.

دریان سفر امید

درآمد حاصل از فروش بازی‌ها نیز بین ۶ هزار بازی فعال و ۱۲۰۰ توسعه‌دهنده بازی‌های فروشی در مایکت تقسیم شده است.

بیشترین جست‌وجوی کاربران مایکت در یک سال اخیر به «بازی»، «بازی فوتبال»، «ماشین بازی»، «بازی دخترانه» و «ماینکرافت» مرتبط بوده است.

از سوی دیگر، گزارش کافه‌ بازار نشان دهنده رشد قابل توجه تعداد برنامه‌ها و بازی‌های منتشرشده است که در سال۱۴۰۲ به ۲۲ هزار مورد رسیده و شمار کاربران ثبت‌نامی نیز از 55.8 میلیون عبور کرده است.

در این میان، فیلترینگ گوگل‌ پلی همچنان تهدیدی برای امنیت دستگاه‌های کاربران ایرانی است.

انتهای پیام

مرتبط با : کافه بازارمایکت
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز