اکسپوی دبی ؛ هر روز در پلازا الوصل چه خبر است؟

ژیوار

پلازا الوصل یا میدان الوصل در محل نمایشگاه اکسپو 2020 دبی ساخته شد تا عظمت و بزرگی آنچه از دبی انتظار می رود را به خوبی به تصویر بکشد. گنبد پلازا الوصل با غروب آفتاب به مانند یک بوم نورانی در مقابل آسمان شب پدیدار می شود. بیش از 200 پروژکتور داستان هایی از منطقه عربی، جهان طبیعی، کیهان و تلاش های بی پایان بشریت برای آینده را به صورت تصاویر ویدیویی بیان می کنند.

به گزارش کاماپرس، گنبد پلازا الوصل بیش از 67 متر ارتفاع دارد که از برج پیتزا در ایتالیا هم بلندتر است. جالب است بدانید این گنبد آنقدر بزرگ است که دو هواپیمای ایرباس A380 که بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان هستند، می توانند در کنار هم در این گنبد قرار بگیرند. اما با افتتاح نمایشگاه اکسپوی دبی از 9 مهرماه برابر با 1 اکتبر 2021 این میدان شاهد برنامه های متنوع خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تقویم اجرای برنامه های روزانه پلازا الوصل در اکسپوی دبی

9 صبح؛ بیداری جهانی

دریان سفر امید

هر روز 9 صبح در باغ الوصل برنامه پیاده روی صبح گاهی شروع می شود. بازدیدکنندگان با شرکت در این برنامه عمومی می توانند از نسیم صبح گاهی و صدای فواره ها لذت ببرند و طبیعت زیبا را ازنزدیک لمس کنند.

10:15 صبح؛ روز ملی و غزت

در این برنامه با اجرای مراسم فرهنگی از شرکت کنندگان بین المللی نمایشگاه اکسپو قدردانی می شود.  طی این مراسم از رهبران کشورهای شرکت کننده تجلیل می شود و فرهنگ، آداب و رسوم و سنت های آنان به تصویر در می آید.

11:15، 12:15 و 13:15؛ ستاره های جوان

صبح روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ماه های ژانویه تا مارس دانش آموزان سراسر امارات متحده عربی در پلازای الوصل گرد هم می آیند و در قلب این نمایشگاه به رقص و آواز می پردازند. آنها داستان های خود را با شعر، رقص و نمایش برای خانواده و دوستانشان تعریف می کنند.

15 بعد از ظهر؛ موسیقی در باغ

در این برنامه هنرمندان، نوازندگان و خوانندگان بین المللی در باغ الوصل به اجرای زنده می پردازند. برنامه موسیقی در همه ژانرها اجرا می شود؛ موسیقی جهانی، کرال، ارکسترال و موسیقی سنتی، معاصر و محلی از جمله قطعاتی هستند که در این برنامه می شنوید.

هنگام غروب؛ بیداری الوصل

هر روز غروب گنبد پلازای الوصل کار بازی با ذهن ها را آغاز می کند. بزرگترین گنبد پروژکشن 360 درجه ای جهان با تصاویر بی بدیل تخیل بازدیدکنندگان را بیدار می کند. رقص نور و تصویر در این گنبد با غروب آفتاب شروع می شود.

بعد از غروب آفتاب؛ اوشا و ماه

هر روز غروب به دنیای اوشا، دختر بچه 12 ساله سفر می کنید. یک نمایش 10 دقیقه ای با استفاده از ویدیو پروژکشن رویاهای یک کودک را از قلب و زبان او بیان می کند.

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز