انواع روش ‌های ثبت شرکت در آلمان

ژیوار

شرایط اقتصادی آلمان باعث شده که این کشور به یکی از امن‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت تبدیل شود. علاوه بر این، حضور نیروی کار متخصص فراوان باعث محبوبیت این کشور نزد سرمایه‌گذاران خارجی شده است.

به گزارش کاماپرس، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ثبت شرکت در آلمان، تاثیر آن در پرونده‌ مهاجرتی افراد است و به طور کلی یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرتی محسوب می‌شود.

این گزارش به بررسی نکاتی درباره مزیت‌ها و شرایط ثبت شرکت در آلمان پرداخته است.

ثبت موسسه انفرادی در آلمان

امکان ثبت انواع شرکت در آلمان و سرمایه‌گذاری در این کشور برای افراد فراهم شده است و متقاضیان بر حسب شرایط مختلف خود می‌توانند کسب‌وکار مورد نظرشان را راه‌اندازی کنند. افراد می‌توانند اقدام به ثبت موسسه انفرادی کنند و در این روش، مالکیت شرکت به عهده یک فرد است. در موسسه‌های انفرادی، کنترل همه بخش‌های شرکت به عهده یک شخص است و در صورت ورشکسته شدن شرکت، مالک آن تمامی سرمایه خود را از دست خواهد داد.

دریان سفر امید

ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود در آلمان

یکی از پرکاربردترین روش‌های ثبت شرکت در آلمان، ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود یا GmbH است. افراد از طریق این روش می‌توانند از انعطاف‌پذیری بالا در کنار مسئولیت محدود بهره‌مند شوند. برای ثبت این شرکت فقط به یک سهام‌دار موسس نیاز است و حداقل سرمایه لازم برای ثبت چنین شرکتی، 25 هزار یورو است. این شرکت‌ها به صورت عمومی و در بورس اوراق بهادار قابل انتقال نیستند.

ثبت شرکت کارآفرینی با مسئولیت محدود در آلمان

شرکت کارآفرین با مسئولیت محدود، یک نوع فرعی از GmbH است و حداقل سرمایه مورد نیاز، یک یورو است؛ به همین جهت، این نوع شرکت به عنوان انعطاف‌پذیرترین گزینه شناخته می‌شود. بر اساس قوانین، این شرکت‌ها برای جبران کمبود سرمایه باید یک چهارم سرمایه سود خود را تا زمانی که 25 هزار یورو جمع‌آوری شود، حفظ کنند.

ثبت شرکت سهامی عام

ثبت شرکت‌های سهامی عام توسط هر فردی در آلمان امکان‌پذیر است و به حداقل 50 هزار یورو سرمایه‌ ابتدایی نیاز دارد. به این منظور لازم است که اساس‌نامه شرکت توسط یک دفتر اسناد رسمی به تایید برسد. هیئت مدیره، شرکت‌های سهامی عام را اداره می‌کنند و مسئولیت تصمیم‌گیری درباره جنبه‌های عملیاتی را عهده‌دار هستند. سهامی این شرکت‌ها در بورس خرید و معامله می‌شود.

ثبت شرکت تجاری عمومی در آلمان

این روش مشارکت در بین شرکت‌های کوچک و متوسط به میزان زیادی رواج دارد. برای ثبت شرکت‌های تجاری عمومی، به حداقل دو شریک نیاز است و همچنین شرکا موظفند در انتهای نام خود از عبارت oHG استفاده کنند.

ثبت شرکت مشارکت محدود در آلمان

شرکت‌های مشارکت محدود به میزان زیادی شبیه شبه شرکت‌های تجاری عمومی هستند؛ با این حال، برخی از مسئولیت‌های شرکا محدود شده است. این روش ثبت شرکت، یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به دنبال سرمایه اولیه و مسئولیت محدود هستند. با این حال باید در نظر داشت که مشارکت محدود در مقایسه با سایر روش‌های ثبت سرمایه، انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد و امکان حضوری شرکای بیشتر برای افزایش سرمایه وجود دارد.

شرکت تابعه

شرکت‌های تابعه در آلمان با نام Tochtergesellschaft مشغول به کار هستند و در عین ارتباط با شرکت مادر، فعالیت مستقلی دارند. این روش ثبت شرکت در آلمان دارای مزیت‌هایی مانند برخورداری از وجوه اختصاصی، مدیریت آزاد و داشتن سرمایه و حساب بانکی مختص به خود است؛ با این حال، افراد باید در نظر داشته باشند که برای ثبت شرکت تابعه، داشتن مدارک کامل و اطلاعات دقیق شرکت خارجی ضروری است. در این شرایط باید همه مدارک و گواهی‌های معتبر به زبان آلمانی ترجمه شود.

ثبت شعبه

ثبت شعبه در کشور آلمانی به معنی فعالیت به عنوان زیرمجموعه یک شرکت دیگر بدون هیچ‌گونه استقلال عملکرد است. این شرکت‌ها فقط محدود به فعالیت در آلمان هستند و نمی‌توانند در منطقه دیگری فعالیت کنند.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان، یکی از آسان‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی است و افراد می‌توانند از این طریق اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورند. همچنین برای ثبت شرکت در آلمان نیازی به مدرک زبان وجود ندارد و افراد فقط با داشتن مدرک لیسانس می‌توانند کسب‌وکار خود را آغاز کنند. در صورتی که درخواست متقاضیان برای ثبت شرکت مورد تایید قرار گیرد، اقامت آلمان را برای مدت محدود سه سال دریافت خواهند کرد. البته بعد از این مدت هم امکان تمدید اقامت برای افراد وجود دارد. در صورت گذشت پنج سال، متقاضیان می‌توانند برای کسب اقامت دائم اقدام کنند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ثبت شرکت در آلمان، دریافت ویزای همراه برای خانواده و امکان تحصیل فرزندان است.

ثبت شرکت در آلمان با «الوویزا»

آژانس مهاجرتی الوویزا با نام تجاری الو سپهر، فعالیت خود را با هدف اصلاح ساختار مهاجرتی در شاخه‌های مختلف آغاز کرده است. این مجموعه در حال حاضر به متقاضیان و نمایندگی‌های مختلف در سراسر کشور خدمات ارائه می‌کند. الوویزا به عنوان کارگزار و مجری مهاجرتی، انواع روش‌ها و خدمات مهاجرت قانونی و مقرون به صرفه‌ را ارائه می‌کند. با توجه به دشواری‌ها و پیچیدگی‌های قانونی مراحل ثبت شرکت در آلمان، متقاضیان می‌توانند از خدمات الو ویزا استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://elovisa.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 02188695970 و 02188686488 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان