انعقاد همکاری میان فولاد اکسین و لوله‌سازی اهواز

فولاد اکسین

شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید.

به گزارش کاماپرس، شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۳۸۸ با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرده است و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خواص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می دارد.

علی اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی در بازدید از طرح فولادسازی فولاد اکسین گفت: جای امیدواری و خرسندی است که این شرکت از یک وضعیت نابسامان و زیان‌ده به یک شرکت سودده و موفق در ۱۵ ماه گذشته تبدیل شده است.
علی‌اکبر افتخاری در ادامه تاکید کرد: مشارکت فولاد اکسین و لوله‌سازی اهواز که هر دو زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشور هستند در پروژه بزرگ خط انتقال نفت گوره به جاسک باعث افتخار ملی است و به مدد این دو شرکت کشور توانست در تولید ورق و تولید لوله به خودکفایی برسد. افتخاری افزود: طرح توسعه فولادسازی بیش از ۱۰سال یعنی همزمان با راه‌اندازی فولاد اکسین در دستور کار قرار گرفته و از ابتدا قرار بود در اینجا یک پکیج کامل فولادی ایجاد بشود نه یک مجموعه نصفه و نیمه، به سخن دیگر رهاسازی طرح فولادسازی یعنی اینکه اموال بازنشستگان ۱۰سال رها و بلاتکلیف بود و رفتار مناسبی با سرمایه‌های این قشر آسیب‌پذیر جامعه نشد. از این رو برای جبران گذشته یکی از طرح‌هایی که واقعا با تمام توان به دنبال راه‌اندازی آن هستیم، طرح فولادسازی فولاد اکسین است، زیرا معتقدیم فولاد یک سرمایه‌گذاری بلندمدت با بازدهی و سود بالا برای بازنشستگان است که می‌تواند در زندگی آنها نقش مثبت ایفا کند.

وی در گفت و گو با دنیای اقتصاد با بیان اینکه نخستین پروژه اولویت‌دار صندوق بازنشستگی کشور، راه‌اندازی طرح فولادسازی فولاد اکسین خوزستان است، افزود: علاوه بر طرح توسعه فولادسازی، طرح‌های توسعه دیگری هم در کشور داریم که ایجاد آنها را پیگیری می‌کنیم، اما در حال حاضر همه ما باید با تمام توان حاشیه‌ها را از فولاد اکسین دور نگه داریم و امیدواریم این ۱۰ درصد پیشرفت کنونی این طرح را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

دریان سفر امید

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان