امکان ارائه گزارش وضعیت دستگاه با نرم افزار دیزل بان

دیزل ژنراتور
ژیوار

دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی (اغلب یک آلترناتور) برای تولید انرژی الکتریکی است. این یک مورد خاص از موتور ژنراتور است. یک موتور دیزل احتراق تراکمی معمولاً برای کار با سوخت دیزل طراحی شده است، اما برخی انواع دیگر نیز وجود دارند که با سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی سازگار هستند.

به گزارش کاماپرس، دیزل ژنراتور ها در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که به شبکه برق متصل نیستند، یا به عنوان منبع تغذیه اضطراری در صورتی که برق شبکه قطع شود. همچنین برای کاربردهای پیچیده تر مانند ژنراتور ثانویه جهت تامین برق بار اضافی شبکه (peak-lopping)، پارالل شدن (grid support) و ارسال برق به شبکه برق رسانی استفاده می شوند. امروزه نمی توان منکر نقش الکتریسته و نیروی برق در زندگی بشر شد. تقریبا هیچ نقطه ای روی کره زمین باقی نمانده که به برق دسترسی نداشته باشد. این در حالی است که هنوز شبکه پخش سراسری برق به تمام دنیا نرسیده. در اغلب موارد در نبود شبکه سراسری برق، از دیزل ژنراتور برای تامین برق اضطراری استفاده می شود.
دیزل ژنراتور از دو قسمت اصلی موتور دیزل و ژنراتور تشکیل شده است. موتور دیزل با استفاده از انرژی شمیایی موجود در سوخت، ژنراتور را به حرکت درمی آورد. در این حالت است که برق تولید می شود. شرکت رویان صنعت با ارائه نرم افزار دیزل بان، نگهداری از دیزل ژنراتور را بسیار راحت تر کرده است. این نرم افزار می تواند با اطلاعاتی که از دیزل ژنراتور دریافت می کند؛ راهکار های مناسب برای نگهداری بهتر از این وسیله را به شما ارائه دهد. به عنوان مثال در زمینه زمان مناسب تعویض روغن موتور دیزل، این نرم افزار با توجه به نوع روغن مصرفی، با آلارم، زمان تعویض روغن را یادآوری میکند. حتما توجه دارید که به خاطر سپردن زمان تعویض روغن در دیزل ژنراتور چقدر دشوار است. چرا که با توجه به نوع روغن مصرفی این زمان تغییر میکند. از طرفی مخصوصا برای دیزل ژنراتور های دائم کار تعویض روغن گاهی باید دوبار در هفته انجام شود. اگر این زمان تعویض عقب بیوفتد، ممکن است آسیب جدی به دستگاه وارد شده و هزینه بالایی را روی دست صاحبان خود بگذارد.

روش مراقبت بهتر از دیزل ژنراتورها
به یاد نگهداشتن زمان تعویض روغن وقتی سخت تر خواهد شد که یک نفر در یک مجموعه بزرگ مسئول مراقبت و نگهداری چندین دیزل ژنراتور باشد. پس برای جلوگیری از اشتباه و مراقبت بهتر و بیشتر از دیزل ژنراتورها معمولا باید چند نفر را استخدام کرد؛ در این راستا نرم افزار دیزل بان خدمات شایسته ای را ارایه کرده است. توسط نرم افزار دیزل بان میتوان برای مراقبت و نگهداری چندین دیزل ژنراتور  دائم کار یا اضطراری به صورت همزمان استفاده کرد. این مزیت باعث می شود که برای نگهداری از چندین دیزل ژنراتور استفاده از یک نیروی انسانی کافی باشد.

این نرم افزار امکان ارائه گزارش وضعیت دستگاه را هم دارد. گزارش در نرم افزار دیزل بان به صورت PDF آماده می شود و میتوان آن را برای هر مخاطبی ارسال نمود.
این ویژگی برای مدیران مجموعه های بزرگ بسیار مناسب است. چرا که در این مجموعه ها، معمولا از متصدی دیزل ژنراتور برای مراقبت و نگهداری از این دستگاه ها استفاده می شود. اگر مدیریت، متصدی دیزل ژنراتور را ملزم به استفاده از نرم افزار دیزل بان کرده باشد؛ می تواند گزارش روزانه وضعیت دیزل ژنراتور های خود را به صورت PDF دریافت کند. همچنین با استفاده از این گزارش ها بر فعالیت های متصدی و مسئول دیزل ژنراتور ها هم نظارت کند.

ایسنا در گزارشی نوشت: از دیگر امکانات این نرم افزار، امکان عیب یابی دیزل ژنراتور هست. در هنگام بروز مشکل، میتوان در قسمت عیب یابی دیزل ژنراتور علت مشکل را بررسی کرد. در اغلب اوقات، مشکل دیزل ژنراتور با یک راهنمایی ساده از طرف نرم افزار دیزل بان برطرف شده و نیاز به هزینه اضافه نیست.
پشتیبانی آنلاین، مزیت دیگر نرم افزار دیزل بان به شمار می رود. در هر ساعت از شبانه روز از طریق این نرم افزار می توان به متخصصین شرکت رویان صنعت متصل شد. این مهندسین با تجربه، مشکل شما را بررسی و برطرف می کنند و در صورت لزوم، این شرکت، یک تیم مجرب برای حل مشکل دیزل ژنراتور، به محل شما ارسال می کند.
نرم افزار دیزل بان را میتوان از سایت شرکت رویان صنعت به صورت رایگان دانلود و استفاده نمایید.

دریان سفر امید

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : رویان صنعت
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز