شرایط مهاجرت به فرانسه با ویزای اقامت تمکن مالی

اقامت تمکن مالی فرانسه-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ویزای تمکن مالی یا ویزای شخص مستقل مالی، یکی از روش‌های اخذ اقامت کشور فرانسه است‌ که‌ افراد با اثبات توانایی مالی خود از طریق ارائه مدارکی مانند سپرده بانکی، سند ملک، سود سهام و سرمایه‌گذاری، حقوق ماهانه یا بازنشستگی می‌توانند به شکل موقت در این کشور زندگی کنند.

به گزارش کاماپرس، ویزای تمکن مالی، یک ویزای طولانی مدت موقت است که در واقع ویزای ملی یا همان ویزای تایپ D کشور فرانسه به حساب می‌آید. افراد با اخذ این ویزا می‌توانند به مدت یک سال اقامت موقت دریافت کنند که به صورت نامحدود قابل تمدید است و پس از پنج سال زندگی در فرانسه می‌توانند برای اقامت دائم و اخذ شهروندی فرانسه اقدام کنند.

در این گزارش، مراحل و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه بررسی شده است.

مزیت‌های اقامت تمکن مالی فرانسه

اخذ این نوع ویزا امکان زندگی در فرانسه و استفاده از خدمات اجتماعی، رفاهی و درمانی مانند حق تحصیل، خرید ملک، دریافت وام‌های بانکی، خرید ماشین و دریافت گواهی نامه بین‌المللی البته بدون امکان اشتغال را فراهم می‌سازد. همچنین امکان سفر به دیگر کشورهای منطقه شینگن نیز امکان‌پذیر است.

پس از پنج سال اقامت قانونی به عبارتی حداقل ۱۸۳ روز حضور فیزیکی در سال، پرداخت مالیات، توان مکالمه به زبان فرانسوی افراد واجد شرایط اقامت دائم و شهروندی نیز می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

اقامت تمکن مالی فرانسه-کاماپرس

برای اثبات تمکن مالی فرانسه چقدر سرمایه نیاز است؟

بنا بر گفته کمیسیون اروپا، هر مهاجر خارجی که از ۱۹ ژوئن ۲۰۱۴ قصد ورود قانونی به کشور فرانسه داشته باشد، در زمان درخواست برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه باید بتواند به سفارت این کشور گواهی دهد که روزانه مبلغ ۱۲۰ یورو قبل از مشخص شدن محل اسکان خود در اختیار دارد. پس از اسکان، هزینه اثبات تمکن مالی می‌تواند به ۶۵ تا ۳۲,۲۵ یورو در روز کاهش یابد.

در نهایت می‌توان گفت برای اخذ تمکن مالی فرانسه بسته به شرایط متقاضی و محل اسکان، اثبات توانایی مالی حداقل ۱۶۰۰۰ یورو در سال لازم است. به عبارتی سرمایه مورد نیاز برای دریافت اقامت کشور فرانسه از طریق ویزای تمکن مالی، مبلغ یک میلیارد تومان در سال است؛ به طوری که باید به ازای هر نفر از اعضای خانواده متقاضی مبلغ یک میلیارد تومان در حساب بانکی وجود داشته باشد.

اقامت تمکن مالی فرانسه-کاماپرس

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت تمکن مالی در فرانسه

اثبات تمکن مالی، راحت‌ترین روش دریافت اقامت فرانسه است، اما مهم‌‌ترین قسمت درخواست این ویزا، جمع­آوری مدارک محکم است. علاوه بر مدارک لازم باید مدارکی مانند درآمد ثابت ماهانه، فیش حقوق بازنشستگی، قرارداد شغلی در ایران، اسناد ملکی، سپرده بانکی، سود سهام و امثال آن را برای اثبات استقلال و توانایی مالی خود به سفارت کشور فرانسه ارائه دهید.

مدارک زیر باید در روز مراجعه به سفارت فرانسه برای اخذ این نوع ویزا همراه متقاضی باشد:

  • پاسپورت دارای حداقل اعتبار یک سال از زمان سفر به فرانسه
  • فرم درخواست ویزای تایپ D
  • بیمه درمانی
  • گواهی پزشکی
  • شناسنامه ترجمه شده
  • سه عکس پاسپورتی
  • سوابق سفر به کشورهای حوزه شینگن
  • اسناد اثبات تمکن مالی مانند سپرده بانکی، سند ملکی، گواهی درآمد ثابت ماهانه، گواهی اجاره، بازنشستگی، سود سهام و سرمایه‌گذاری و قرارداد شغلی در کشور خود
  • مدارک مربوط به وضعیت اسکان در فرانسه
  • سند پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • نداشتن سابقه کیفری
  • رزومه تحصیلی و شغلی
  • تعهدنامه عدم اشتغال در مدت اقامت در فرانسه

اقامت تمکن مالی فرانسه-کاماپرس

با ویزای تمکن مالی می­‌توان در فرانسه مشغول به کار شد؟

در مدت اعتبار یک ساله اقامت تمکن مالی فرانسه، افراد نمی‌توانند مشغول به کار شوند، اما امکان راه‌اندازی کسب و کار به شرط اینکه مدیر عامل آن شهروند فرانسوی باشد، وجود دارد.

دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه با “النورا”

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت و با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی برای اخذ اقامت اروپا، به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم را می‌دهد. اعضای این موسسه ابتدا در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط متقاضی را بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط وی پیشنهاد می‌دهند. متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 91096339_021  تماس بگیرند یا به وبسایت elenoora.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز