افزایش تعداد معاملات مسکن تهران در آذرماه

ژیوار

طبق اطلاعات موجود بانک مرکزی، وضعیت این دارایی از التهاب‌های ریسک آتی اقتصادی کشور خارج شده و تقریبا به یک ثبات نسبی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در آذرماه نسبت به آبان ماه رشد 1.8 درصدی را به ثبت رساند. متوسط قیمت مسکن در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 21.1 درصدی پیدا کرد.

با وجود افزایش یکباره نرخ دلار در اوایل پاییز امسال، پیش بینی می‌شد نرخ هر مترمربع مسکن به فاصله یک تا دو ماه رشد چشمگیری داشته باشد اما گزارش بازار مسکن در آذرماه امسال عکس این انتظار بود.

دریان سفر امید

اخبار مرتبط را بخوانید:

به نظر می‌رسد قیمت مسکن در ماه‌های پایانی سال جاری نیز مانند آذرماه باشد. البته برخی کارشناسان معتقدند که بازار مسکن تا پایان سال رکود تورمی شدیدتری خواهد داشت و این پیش بینی‌ها خلاف واقع به نظر می‌رسد.

طبق اطلاعات موجود، تعداد معاملات مسکن طی آذرماه سال جاری افزایش داشته و این موضوع هم دو علت عمده دارد. بعضی کارشناسان حذف نیمی از اوراق تسهیلات مسکن را علت عمده رشد ناگهانی معاملات در آذرماه بیان کرده‌اند. عده‌ای دیگر هم افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن و رشد عجیب بازدهی سرمایه گذاری در بازار اجاره مسکن را علت این موضوع می‌دانند. طی نه ماهه نخست امسال بازار رهن و اجاره مسکن رتبه اول بازدهی در بازارهای موازی را به خود اختصاص داد.

بیشتر معاملات مسکن تهران در کدام نواحی بود؟

براساس اطلاعات موجود، سهم قابل توجهی از آپارتمان‌های معامله شده در آذرماه مربوط به املاک زیر 75 مترمربع در مناطق جنوب شهر تهران است. همین موضوع نشان می‌دهد که سرمایه گذاران بخش مسکن از این بازار خارج شده و بیشتر مصرفی‌ها به دنبال خرید خانه هستند. متوسط قیمت هر مترمربع مسکن‌های مذکور 32 میلیون و 590 هزار تومان اعلام شد.

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افزایش تعداد معاملات مسکن تهران در آذرماه

  1. صادق گفته:

    اینکه یک عده هی میگن در آذر ماه معاملات مسکن افزایش یافته در صدد بازار گرمی هستند ولی از میلیون ها واحد خانه اضافی فقط نه هزار مورد معامله شده اگر آمار درست باشد آن از نوع تبدیل به احسن یا مابین خود دلال ها معامله شده است ولی در کشور حدود سی و سه میلیون واحد خانه وجود دارد و تعداد خانوارهای ایرانی حدود بیست و چهار میلیون خانوار است که تعداد خانه حدود نه میلیون واحد بیشتر از خانوارها می باشد و اگر تا ده سال دیگر حتی یک واحد خانه هم ساخته نشود باز همچنان تعداد خانه بیشتر از خانوارها خواهد بود وبا توجه به اینکه قیمتها را تورم ده سال بعد از این میگن بخاطر همین خریداران توان خرید ندارند و این رکود سالهای متمادی ادامه خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز