حباب بازار مسکن کاهشی شد؟

برخی کارشناسان مدعی کاهش حباب مسکن شده‌اند. با توجه به آخرین آمارها از اوضاع مسکن، آیا واقعا حباب بازار مسکن کاهش پیدا کرده است؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت‌نیوز، دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران گفته کاهش اندک قیمت مسکن در اثر عدم تقاضاست و به همین دلیل حباب مسکن کاهشی شده؛ اما قیمت مسکن طی 4 سال گذشته 9 برابر رشد کرده و تقاضای مردم نسبت به خرید خانه کاهش پیدا کرده است.

آریاک سفر

رامین گوران‌اوریمی درباره کاهش قیمت خانه گفت: سازندگان مسکن برای آنکه سرمایه‌شان به پول تبدیل شود مجبور به فروش خانه با تخفیف هستند و این به معنای فروش خانه زیرقیمت تمام شده ساخت مسکن نیست. زیرا این افراد نمی‌توانند خانه را با قیمت واقعی بفروشند و مجبور به اندکی کاهش قیمت هستند و این مسائل به مرور سبب ورشکستگی این افراد می‌شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران ادامه داد: حباب قیمت مسکن در اثر برگشت قیمت‌ها از اضافه‌پرش کاهشی شده است ولی همچنان به سطح متعارف نرسیده است. کاهش قیمت‌ها به خاطر عدم تقاضاست و به معنای تخلیه حباب بازار مسکن نیست و همچنان متوسط قیمت مسکن 32 میلیون و 500 هزارتومان است.

اوریمی پیش از این نیز گفته بود: مردم برای خرید خانه در تهران سرمایه ندارند و انبوه‌سازان نیز کار خود را متوقف کرده‌اند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “حباب بازار مسکن کاهشی شد؟

  1. پویا گفته:

    جالبه که من دیروز در محدوده خیابان آذربایجان به چند بنگاه مراجعه کردم و اکثرا منکر رکود شدن و گفتن خیلی خرید و فروش زیاده و هر هفته داره قیمتها بالاتر میره !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز