جزییات حقوق 1403 کارگران / سقف حقوق 50 میلیون

ژیوار

وزیر کار، بخشنامه دستمزد و حقوق 1403 کارگران را برای اجرا ابلاغ کرد. طبق این بخشنامه از ابتدای سال ۱۴۰۳حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار حدودا 238 هزار تومان و سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار ماهیانه 50 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، مطابق بخشنامه مزد ۱۴۰۳ که از سوی صولت مرتضوی وزیر کار ابلاغ شده، این مصوبه از فروردین ماه ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی دارد و دستمزد کارگران باید مطابق این مصوبه محاسبه شود.

جزییات حقوق 1403 کارگران

بر اساس این بخشنامه از اول سال ۱۴۰۳، حداقل مزد روزانه برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دایم یا موقت) با نرخ یکسان مبلغ ۲.۳۸۸.۷۲۸ ریال تعیین شده است. همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۳، سایر سطوح مزدی نیز با افزایش روزانه ۲۲ درصد مزد ثابت یا مزد مبنا به اضافه روزانه ۲۳۰.۰۲۶ ریال نسبت به آخرین مزد در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است.

به نقل از اقتصاد آنلاین، سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی با رعایت قوانین و مقررات عمومی کشور حداکثر 7 برابر حداقل مزد ماهانه، یعنی حدود ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز