حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 چقدر می شود؟

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 چقدر می شود؟-کاماپرس
لست سکند

مجلس افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۳ را تصویب کرد و به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده، حداقل حقوق بازنشستگان 9 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، باید منتظر ماند و دید آیا افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه اعمال می‌شود یا خیر، اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود، فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری مشابه فیش حقوقی سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

میانگین حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲، از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حدود ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت. در این سال بسیاری از حداقلی بگیران تأمین اجتماعی حدود ۷ میلیون تومان حقوق دریافت کردند که انتظار می‌رود حقوق آن‌ها در سال جاری حداقل ۱۰ میلیون تومان باشد.

معاون اول رئیس جمهور در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی در این باره گفت: حداقل کف حقوق ماهیانه ۶ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست.

محمد مخبر با تاکید بر اینکه باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود، اعلام کرد: حداقل حقوق ماهانه بازنشستگان به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

راز آسمان پایتخت

صولت مرتضوی، وزیر کار نیز در این جلسه تاکید داشت که توجه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با اجرای طرح‌های توسعه درمان پیگیری می‌شود.

قبل از این نیز، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده درباره افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعلام کرده بود: ضریب حقوق حقوق بگیران ۲۰ درصد افزایش یافته و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه اعمال می شود؟

شواهد نشان می‌دهد که احتمالاً افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید در فروردین ماه اعمال نمی‌شود، اما قطعیتی در این باره وجود ندارد زیرا در گذشته تجربه نشان داده که افزایش حقوق کارمندان و کارگران در این ماه اعمال شده است و این احتمال وجود دارد که بازنشستگان نیز در فروردین ماه افزایش حقوق داشته باشند.

به نقل از خبرجو 24، در صورت عدم اعمال افزایش حقوق در فروردین، معوقه حقوق ممکن است در ماه‌های پس از آن به حساب بازنشستگان واریز شود. به عنوان مثال، در سال ۱۴۰۲، مابه‌التفاوت حقوق فروردین در اردیبهشت پرداخت شد و در سال ۱۴۰۱ نیز در پایان خرداد به همراه حقوق ماه‌های قبلی واریز شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز