چرا قیمت دلار به بالای 61 هزار تومان رسید؟

دلار-کاماپرس
لست سکند

قیمت دلار روز چهارم فروردین در پی حمله تروریستی در مسکو هزار تومان افزایش یافت و باوجود اینکه داعش مسئولیت حمله را به عهده گرفت اما قیمت دلار همچنان بالای 61 هزار تومان باقی ماند.
به گزارش کاماپرس، قیمت دلار روز چهارم اسفند هزار تومان افزایش یافت و از 60 هزار 200 تومان به حدود 61 هزار 400 تومان رسید و دوباره یک نوسان پیدا کرد و تقریبا در مرز 61 هزار 200 تومان معاملات بسته شد.

احتمال کاهش قیمت دلار به زیر 54 هزار تومان-کاماپرساین روند صعودی دلار بعد از حمله تروریستی مسکو اتفاق افتاد، زیرا مقامات روسی در ابتدا دولت اوکراین را متهم به طراحی این حمله تروریستی کرده بود. در ادامه باوجود اینکه داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفت، اما همچنان دولت روسیه ادعا می کند که رد تروریست ها را در مرز اوکراین زده است و این به معنای افزایش تنش‌ها در این ه نزدیک خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

زمانی که تنش ها سیاسی بین کشورها بروز می کند به دلیل اینکه منجر به تغییر در بازار جهانی می‌شود و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت معاملات و سرمایه‌گذاری داشت، به همین دلیل تقاضا برای دلار به عنوان ارز باثبات و معیار افزایش می یابد.
از طرف دیگر بازار ایران تحت تأثیر سیاست‌ها و اتفاقاتی که برای روسیه رخ می‌دهد است، زیرا بعد از تحریم این کشور بیشترین مبادلات تجاری آن با ایران و چین بوده است.
بنابراین در صورتیکه در روزهای آینده روسیه تصمیم بگیرد حملات خود بر اوکراین را تشدید کند و عملیات متقابلی هم توسط اوکراین انجام شود به طور قطع نوسان جدیدی در قیمت ارز و طلا رخ خواهد داد.
از طرف دیگر نباید نادیده گرفت که انتظارات تورمی در اقتصاد کشور همچنان بالاست و پیش‌بینی رشد قیمت دلار تا مرز 75 هزار تومان استوار است. از این رو باید منتظر سیاست‌های دولت در روزهای آتی بود که آیا با عرضه دلار به بازار تلاش می‌کند تا نرخ ارز را کنترل کند یا خیر.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز