اسکی فضایی یا دوچرخه ثابت؛ کدام یک برای تناسب اندام انتخاب مناسبی است؟

دوچرخه ثابت، اسکی فضایی - کاماپرس
ژیوار

امروزه، یافتن زمانی برای ورزش و حفظ سلامت جسمانی به اولویت‌ اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده است. الپتیکال یا اسکی فضایی و دوچرخه ثابت به عنوان دو دستگاه پرطرفدار در باشگاه‌ها و منازل، هر کدام مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که می‌توانند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کنند.

کاماپرس در این مطلب به معرفی دو دستگاه الپتیکال و اسکی فضایی همچنین دوچرخه ثابت، مزایا و معایب هر یک و اینکه کدام یک برای تناسب اندام انتخاب بهتری خواهد بود، می‌پردازد.

الپتیکال و اسکی فضایی چیست؟

اسکی فضایی یا همان الپتیکال، دستگاه تقویت عضلات بوده که به دلیل حرکت نرم و بدون ضربه، انتخابی عالی برای افرادیست که با مشکلات مفصلی و عضلانی مواجه هستند. این دستگاه با ترکیب حرکت‌های پدالی و دستی، تمام بدن را درگیر و به تقویت عضلات بالاتنه و پایین‌تنه کمک می‌کند. با اسکی فضایی می‌توانید با انجام حرکات طبیعی و روان، کالری سوزانده و سیستم قلبی عروقی خود را تقویت کنید.

دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت از کلاسیک‌ترین دستگاه‌های تقویت عضلات بوده که به شما اجازه می‌دهد تا در فضای راحت خانه یا باشگاه، تجربه‌ای مشابه به دوچرخه‌سواری در فضای باز داشته باشید. دوچرخه ثابت با تمرکز بر تقویت عضلات پا و پایین‌تنه، برای افرادی که به دنبال تقویت قدرت پا و بهبود استقامت قلبی خود هستند، انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود. به علاوه، راحتی استفاده و تنظیمات متنوع آن باعث شده تا برای تمامی سنین و سطوح آمادگی جسمانی مناسب باشد.

دریان سفر امید

مزایا و معایب الپتیکال و اسکی فضایی چیست؟

این دستگاه به دلیل طراحی خاص خود، عضلات پایین‌تنه و بالاتنه را به طور همزمان تقویت می‌کند. همچنین با حرکات نرم و پیوسته، فشار کمتری به مفاصل وارد کرده و برای افرادی با مشکلات مفصلی نیز مناسب است. می‌تواند مقدار زیادی کالری سوزانده و شما را در مدت زمان کوتاهی به وزن ایده‌آل‌تان برساند. در مقابل، به دلیل ابعاد بزرگ‌تر، برای خانه‌های کوچک مناسب نبوده و هزینه خرید و نگهداری بالایی هم دارد‌.

مزایا و معایب دوچرخه ثابت چیست؟

استفاده از آن ساده بوده و نیاز به یادگیری خاصی ندارد. با طراحی کوچک خود برای خانه‌های کوچک‌ مناسب‌ بوده و قیمت خرید و نگهداری مناسبی هم دارد. در مقابل عمدتا به دلیل تمرکز بر عضلات پایین‌تنه، تاثیر کمتری بر عضلات بالاتنه دارد. همچنین با کالری‌سوزی کم،  ممکن است کاهش وزن کندتری را تجربه کنید.

اسکی فضایی یا دوچرخه ثابت؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟

تاثیرات بر عضلات: اسکی فضایی تقریبا تمامی عضلات بدن را از جمله عضلات پایین‌تنه مانند ران‌ها، ساق‌ها، باسن و بالاتنه مانند شانه‌ها، بازوها درگیر می‌کند. این دستگاه با ارائه حرکات هماهنگ پاها و بازوها، تمرینات کاملی را برای کل بدن خواهد داشت. در مقابل دوچرخه ثابت، عمدتا بر عضلات پایین‌تنه به‌ویژه پاها، ران‌ها و ساق‌ها تمرکز دارد. برخی مدل‌ها با دسته‌های متحرک نیز می‌توانند به تقویت عضلات بالاتنه هم کمک کنند.

تاثیرات بر قلب و عروق: در الپتیکال و اسکی فضایی با ارائه تمرینات مقاومتی، علاوه بر اینکه قلب و عروق تقویت شده، عملکرد ریه‌ها را نیز بهبود می‌بخشد. این دستگاه تاثیر بیشتری بر سلامت قلب و کاهش فشار خون شما دارد. دوچرخه ثابت در بهبود سلامت قلب و عروق مؤثر است اما تاثیر آن به اندازه اسکی فضایی به دلیل عدم وجود حرکات مقاومتی نخواهد بود.

کاهش وزن و کالری‌سوزی: در الپتیکال و اسکی فضایی، می‌توانید ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری در ساعت سوزانده و به کاهش وزن سریع‌تر و موثرتر خود کمک کنید. در دوچرخه ثابت نیز ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری در ساعت را سوزانده و به کاهش وزن خود کمک می‌کنید اما ممکن است نسبت به اسکی فضایی، روند کمی کندتری داشته باشد.

راحتی و دسترسی: استفاده از الپتیکال و اسکی فضایی در ابتدا کمی چالش‌برانگیز است اما با تمرین، حرکت نرم و پیوسته راحتی بیشتری خواهید داشت. البته این دستگاه نیاز به فضای بیشتر داشته و جابه‌جایی آن دشوارتر است. در مقابل استفاده از دوچرخه ثابت ساده و راحت است. طراحی کوچک آن فضای کمتری را اشغال کرده و برای خانه‌های کوچک نیز مناسب‌ است.

قیمت: الپتیکال و اسکی فضایی قیمت بالاتری نسبت به دوچرخه ثابت دارد. هزینه‌های نگهداری آن نیز به دلیل اجزای متحرک متعدد بیشتر خواهد بود. در مقابل دوچرخه ثابت هزینه‌های نگهداری کمتری دارد چراکه ساختار ساده‌تری نیز دارد.

 دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی - کاماپرس

خرید دوچرخه ثابت یا الپتیکال و اسکی فضایی از “رزان‌ کالا”

رزان کالا، فروشگاه انواع لوازم ورزشی مانند تردمیل خانگی و باشگاهی، انواع دوچرخه ثابت شامل چرخ ثابت‌های ایستاده و چرخ ثابت‌های صندلی‌دار، دوچرخه ثابت اسپینینگ، انواع الپتیکال و اسکی فضایی، لوازم پزشکی و ماساژ همچنین صندلی‌های ماساژور و انواع ماشین شارژی است.

این مجموعه لوازم و تجهیزات ورزشی مورد نیاز شما را از بهترین برندهای روز دنیا با ارزان‌ترین قیمت بازار و در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند. جهت دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه با شماره تلفن‌های 02166274092 یا 02144514997 تماس بگیرید. برای تسهیل در فرآیند ثبت سفارش خود نیز می‌توانید به نشانی اینترنتی https://rozankala.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : رزان کالا
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز