استخراج بیت کوین با مودم شما بدون اجازه ؛ عجیب اما واقعی!

ژیوار

خبر استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتالی با استفاده از مودمهای خانگی سر و صدای زیادی در توییتر و اینستاگرام به پا کرده است. خبری که باعث نگرانی خیلی از کاربران اینترنت شده است.

به گزارش کاماپرس، بحث استخراج بیت کوین و رمز ارزها با استفاده از مودمهای شخصی باعث نگرانی کاربران در فضای مجازی شده است. داستان از یک توییت شروع شد. جایی که یک کاربر از آلودگی مودمهای SLC مبین نت به ماینر خبر داد و نوشت: اینکه این ماجرا تقصیر مبین نت هست یا نه را من نمی دانم قطعا، اما به شکل عجیبی تمام مودمهای SLC مبین نت با ۱۳.۰.۱ Firmware آلوده به Miner هستند،ماجرا هم به این شکل هست که بعد از الگین به سیســتم یک اسکریپت webminer اجرا می شود .

یعنی اگر این توییت واقعیت داشته باشد، زمانی که کاربر مبین نت برای تغییر تنظیمات کاربری خود متصل به وبسایت مربوطه می شود، مرورگر بدون اجازه کاربر شروع به ماین می کند.

با انتشار این توییت برخی از کاربران نیز به رد یا تایید استخراج رمزارز توسط مودمهای SLC مبین نت پرداختند. برخی از رسانه های داخلی و خارجی نیز رمزارز مورد استخراج در این مودمها را بیتکوین معرفی کردند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

دریان سفر امید

تا اینکه مبین نت به این خبرها واکنش نشان داد و در توییتی اعلام کرد: اخیرا نگرانی هایی از سوی برخی مشترکان راجع به امنیت مودمهای SLC در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که بدینوسیله به اطلاع می‌رساند این موضوع از پیش توسط کارشناسان شناسایی و به روزرسانی فریمویر مودمها به صورت مرحله‌ای در حال انجام است و به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

اما چندی بعد از این واکنش، مبین نت با موضعی متفاوت ظاهر شد و اینبار صحت ماجرا را رد کرد و در توئیتر خود نوشت:پیرو اخبار درج شده در برخی رسانه‌های مجازی، مبنی بر احتمال وجود بدافزار در یکی از نسخه‌های نرم افزاری مودمهای SLC ،نکات زیر برای اطلاع مشترکان اعلام می شود:
خبر مذکور به استناد توئیت یک فرد ناشناس و بدون ارائه شواهد معتبر فنی تنظیم شده و تاکنون صحت آن به تایید مبین نت نرسیده است.

احتمال مطرح شده، صرفا مربوط به مودم مدل SLC ساخت شرکت SEOWON کره جنوبی و منحصر به یک نسخه قدیمی از Firmware آن بوده و هیچ ارتباطی با سایر مدلهای پرکاربرد مودمهای شرکت ارتباطات مبین نت ندارد.

نسخه مذکور Firmware ،پیشتر در تیرماه سال ۱۳۹۹ در فرآیند ارزیابی دورهای مبین نت، برای بخش عمده مشترکان دارای این مودم به روزرسانی شده است.

استخراج بیت کوین با مودم مبین نت امکان پذیر است؟

جادی میرمیرانی، برنامه نویس، مدیر سیستم و متخصص امنیت که در آخرین پادکست خود، ماجرای مبین نت را بررسی کرده بود به هفت صبح می گوید: این اقدام از دو طریق قابل انجام است؛ فردی مانند یکی از کارمندان مبین نت با دسترسی الزم اسکریپت مربوطه را اضافه کرده باشد یا شرکتی که این مودمها را به مبین نت فروخته، این کار را انجام داده باشد.

به گفته میرمیرانی، چون اسکریپت مربوطه باید در حد Firmware اضافه شده باشد، نمی تواند از طریق هکری که از بیرون دسترسی دارد، انجام شود.

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز