غیر از بیت کوین چه ارز دیجیتال دیگری را می‌توان خرید؟

بیت کوین به پادشاه ارزهای دیجیتال معروف است و این توصیف برای مشهورترین رمزارز جهان  دور از حقیقت هم نیست اما برای سرمایه گذاران این حوزه، بیت کوین تنها انتخاب جذاب، محسوب نمی شود.

به گزارش کاماپرس، بازار ارزهای دیجیتال یا همان رمز ارزها امکان و فرصتی است برای سرمایه گذارانی که به دانش روز این بازار مسلط هستند، ریسک پذیری بالایی دارند و ضمنا هیجان های ناشی از فراز و فرود شدید قیمت هر آنچه روی آن سرمایه گذاری می کنند، آنها را از تعادل خارج نمی کند.

در این بازار، یک ارز مجازی – که همان بیت کوین است – گوی سبقت را در شهرت و فراگیر شدن معاملات از دیگر ارزهای دیجیتال ربوده اما این بدان معنی نیست که سرمایه گذاران نسبت به دیگر ارزهای مجازی بی توجه باشند. در ادامه رمزارزهای دیگری را که امکان سرمایه گذاری و معامله آنها وجود دارد را مرور می کنیم با این تذکر که قوانین و سیاست های حاکم بر معاملات ارزهای دیجیتال در کشور ما هنوز به ثبات لازم نرسیده و برای مثال اخیرا – دوشنبه شب 11 اسفندماه – رئیس کل بانک مرکزی ایران خرید وفروش بیت کوین و دیگر رمز ارزها را برای افراد عادی ممنوع دانسته و اظهار کرد: معاملات ارزهای دیجیتال تحت مقررات و ضوابطی در صرافی هایی که به زودی اعلام می شود برای تجار و وارد کنندگان آزاد خواهد بود تا از این امکان برای پرداخت تعهدات ارزی خود استفاده کنند.

1. اتریوم

به اعتقاد کارشناسان بازار رمز ارزها،  بهترین ارز دیجیتال البته بعد از بیت کوین، اتریوم است که با نماد اختصاری ETH شناخته می شود. اتریوم بر پایه فناوری بلاکچین کار می کند و چهار سال پس از بیت کوین توسط یک جوان برنامه نویس به نام “ویتالیک بوترین” به وجود آمده است. نحوه خرید و فروش اتریوم تفاوتی با بیت کوین ندارد.

آریاک سفر

2. تتر

این ارز دیجیتال با نماد اختصاری USDT معامله می شود و مبتنی بر بلاکچین است. رمزارز تتر به دلیل پشتیبانی توسط دلار آمریکا، استیبل کوین (سکه یا ارز دیجیتال پایدار) نامیده می­ شود. هدف اصلی تتر، سرعت بخشی به انتقال ارزها است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

3. ریپل

رمزارز ریپل با نام اختصاری XRP در سال 2012 ساخته شده است. این رمزارز در حال حاضر یک شبکه پرداخت جهانی است که پرداخت های بین المللی فوری، دقیق و کم هزینه ای را ارائه می دهد.

4. بیت کوین کش

بیت کوین کش با نام اختصاری BCH شاخه ای از بیت کوین است که در نتیجه به روزرسانی بیت کوین و با هدف برطرف کردن یکسری از مشکلات بیت کوین ایجاد شد.

5. لایت کوین

رمزارز لایت کوین با نماد اختصاری LTC یک رمزارز مبتنی بر بلاکچین است که انتقال آن بدون نظارت مستقیم هیچ گونه نهاد و یا ارگان دولتی به صورت غیرمتمرکز انجام می ­شود. لایت کوین در سال 2011 ایجاد شد.

6. دش

ارز دیجیتال دش با نام اختصاری Dash در سال 2014 ساخته شد. دش به گونه ای طراحی شده است که در کل دارای 18 میلیون سکه است. الگوریتم مورد استفاده در استخراج ارز دیجیتال دش، الگوریتم اثبات کار است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز