ارزان ترین و گران ترین خانه های تهران چند؟

ژیوار

براساس آمار بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران ۲۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است. با این نرخ میانگین ارزان ترین و گران ترین خانه های تهران چقدر قیمت دارند؟
به گزارش کاماپرس، قیمت مسکن در ۶ ماهه اول سال ۹۹ افزایش چشمگیری داشته است. یک مقایسه مختصر نشان می دهد قیمت مسکن در مهرماه امسال حدود ۱۱۰ درصد بیشتر از مهرماه سال ۹۸ است.
طبق جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در سال ۹۹، خریداران در ماه مهر بابت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی، متوسط ۲۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان هزینه کرده‌اند که نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۰.۱ درصد بیشتر بوده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

طبق این گزارش متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در فروردین امسال، ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، در اردیبهشت ماه، با ۱۱ درصد افزایش، ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان و در خردادماه نیز با ۱۱.۶ درصد رشد، به نزدیک ۱۹ میلیون تومان رسید. در فصل تابستان نیز این رشد حدود ۱۰ درصدی ادامه داشت. در تیرماه، متوسط نرخ هر متر مربع واحد مسکونی ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، در مردادماه ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در شهریورماه تا ۲۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

منطقه یک گران ترین ،‌منطقه ۱۸ ارزان ترین

بر اساس گزارش خبر آنلاین در منطقه یک تهران گران ترین خانه ها معامله شد. در مهرماه امسال، هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه با متوسط قیمت ۵۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان فروخته شد. در مقابل، کمترین میزان قیمت‌ها به منطقه ۱۸ مربوط می‌شود. خریداران در این منطقه بابت تهیه هر متر مربع واحد مسکونی، متوسط قیمت ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان پرداخت کردند. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال قبل، به ترتیب ۱۱۰.۹ و ۱۲۵.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دریان سفر امید

منطقه ۵ ،‌۱۰ و ۲ با بیشترین سهم معاملات

بیشترین میزان واحدهای معامله شده بر حسب منطقه، مربوط به منطقه ۵ است. این منطقه توانست این ماه نیز طبق روال چند سال گذشته، با سهم ۱۴.۷ درصدی، بیشترین میزان معاملات را به خود اختصاص دهد. پس از آن نیز، مناطق ۱۰ و ۲ به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۹.۴ و ۸.۴ درصدی، در جایگاه بعدی قرار دارند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز