ارزان ترین و گران ترین کابینت آشپزخانه متری چند ؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

برای خرید لوازمی مصرفی منزل که باید با آن عمری را سپری کرد، توجه به کیفیت آن بسیار مهم است؛ کیفیتی که علاوه بر قیمت مطلوب بتواند روی دکوراسیون خانه تاثیر بگذارد. این موضوع درباره کابینت آشپزخانه اهمیت دوچندانی دارد، چراکه کابینت وسیله گرانی است و برای خرید آن باید دقت زیادی هم کرد.

کاماپرس در این گزارش عوامل متعددی که می‌توانند بر قیمت کابینت‌ها در بازار تأثیر گذار باشند را بررسی خواهد کرد.

پیش از هر چیزی باید گفت که در کل قیمت کابینت‌ها تحت تأثیر ترکیبی از عوامل اقتصادی، فنی، و بازار است و هر یک از این عوامل می‌تواند نقش مهمی در تعیین قیمت نهایی ایفا کند. اما از اصلی‌ترین دلایل بالارفتن قیمت کابینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت مواد اولیه: نوع و کیفیت چوب یا مصالح دیگر استفاده شده در ساخت کابینت، یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. استفاده از چوب‌های با کیفیت بالا و فرآوری‌های پیچیده‌تر می‌تواند هزینه‌های تولید را افزایش دهد و به نوبه خود باعث افزایش قیمت نهایی شود.

طراحی و زیبایی: طراحی‌های پیچیده و زیبا، علاوه بر اینکه جذابیت بیشتری برای خریداران ایجاد می‌کنند، ممکن است نیاز به زمان و مهارت بیشتری داشته باشند و بنابراین هزینه‌های تولید بیشتری را به همراه داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

تکنولوژی: استفاده از ماشین‌آلات مدرن و تکنولوژی‌های پیشرفته در فرآیند تولید، می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد، اما از سوی دیگر سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را نیز نیازمند است که این امر می‌تواند بر قیمت نهایی کابینت تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید:

قیمت بازار جهانی: تغییرات قیمت مواد اولیه در جهان مانند قیمت چوب می‌تواند بر قیمت انواع کابینت‌ها تأثیر بگذارد. اگر قیمت چوب در بازارهای جهانی افزایش یابد، احتمالاً قیمت کابینت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

هزینه‌های حمل و نقل و توزیع: هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و توزیع کابینت‌ها نیز می‌تواند بر قیمت نهایی تأثیر بگذارد؛ به خصوص در صورتی‌که کابینت‌ها باید به مقاصد دور از محل تولید ارسال شوند.

تنوع محصولات و خدمات پس از فروش: ارائه خدمات پس از فروش متنوع و کیفیت بالای خدمات می‌تواند ارزش افزوده‌ای برای مشتریان ایجاد کند و در نتیجه می‌تواند بر قیمت کابینت‌ها تأثیر مثبت بگذارد.

برنامه‌ریزی و مدیریت زنجیره تأمین: توانایی در برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه زنجیره تأمین، از جمله تأمین مواد اولیه، تولید و توزیع، می‌تواند کمک کند تا هزینه‌های غیرمنتظره کاهش یابد و به نوبه خود بر قیمت نهایی تأثیر مثبتی بگذارد.

کابینت- کاماپرس

قیمت ۴ نمونه از کابینت در بازار

با تاکید بر اینکه قیمت کابینت را به‌صورت دقیق نمی‌توان مشخص کرد اما برای اینکه کمی از بازار کابینت خبردار شوید، قیمت چند مدل کابینت را در ادامه بررسی می‌کنیم:

متراژ کابینت‌ها معمولاً بر اساس ابعاد خارجی آن‌ها محاسبه می‌شود. برای محاسبه متراژ کابینت، ابتدا ابعاد طول (طول داخلی کابینت) و ارتفاع (ارتفاع داخلی کابینت) را اندازه‌گیری می‌کنیم. سپس این دو مقدار را در هم ضرب می‌کنیم تا حجم داخلی کابینت را بدست آوریم. این حجم داخلی، یعنی متراژ کابینت و نشان‌دهنده فضای داخلی قابل استفاده درون کابینت است.

کابینت هایگلاس: قیمت یک متر کابینت هایگلاس ایرانی ۵ میلیون تومان است و گاهی به ۸ میلیون تومان هم می‌رسد. اما کابینت هایگلس خارجی از متری ۸ میلیون تومان آغاز می‌شود و گهگاهی از متری 20 میلیون تومان هم بیشتر می‌شود.

کابینت ام‌دی‌اف: ارزان‌ترین جنس کابینت ام‌دی‌اف ایرانی 4 میلیون و 500 هزار تومان برای هر متر قیمت دارد و قیمت نوع خارجی آن از 5 میلیون تومان شروع می‌شود.

کابینت پلی‌گلاس و لمی‌گلاس: قیمت ایرانی‌ کابینت پلی‌گلاس و لمی‌گلاس حداقل متری ۷ میلیون تومان است و نوع خارجی آن نیز متری ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد.

کابینت ممبران: ممبران هم بازار پر فراز و نشیبی دارد و برای هر متر از جنس خوب این نوع از کابینت باید حداقل 10 میلیون تومان بپردازید.

در انتها باید گفت که بازار کابینت‌های استوک هم کاملا متفاوت است و شما به اندازه متراژ آشپزخانه‌تان کابینت پیش‌ساخته می‌خرید که ارزان‌تر از نوع سفارشی آن تمام می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : دکورچوبژیوار دکورلینوم فلکس
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز