مزایا و معایب کابینت پیش ساخته چیست؟ + قیمت روز

کابینت-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بسیاری از افرادی که در حال ساخت و ساز و یا بازسازی ملک خود هستند، به دلایلی از جمله صرفه جویی در وقت و حتی استفاده از متریال ارزان قیمت‌تر از کابینت‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند.

کابینت پیش ساخته معمولا در تعدادی انبوه و ابعادی مشخص ساخته می‌شوند و جابجایی و نصب این کابینت‌ها آسان است؛ اما در عوض مشتری در طراحی و حتی ابعاد کابینت نقشی ندارد و تعمیر این کابینت‌ها هم دشوار است و به نسبت دیگر کابینت‌ها دوام کمتری دارند.

کاماپرس در این گزارش به معایب کابینت‌های پیش ساخته و قیمت انواع آن با جستجو در سایت‌های اینترنتی می‌پردازد.

کابینت آماده و یا کابینت پیش ساخته در اندازه‌هایی 5 و 3 متری هستند و مدل‌هایی مانند مبران و ام دی اف و… از جمله آن است. قیمت این کابینت‌ها هم مختلف است و از آن جایی که معمولا از متریال ارزان قیمت ساخته می‌شود، کیفیت لازم را ندارند.

کابینت پیش ساخته-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

معایب کابینت پیش ساخته

تنوع رنگی محدود

یکی از بزرگ‌ترین معایب کابینت‌های آماده، تنوع رنگی محدود این کابینت‌ها است؛ از مواردی که جلوه خاصی به فضای خانه می‌دهد، رنگ کابینت است که متاسفانه این موضوع در کابینت‌های پیش‌ساخته لحاظ نشده است و مشتری‌ها حق انتخاب زیادی ندارند. قهوه‌ای و کرم، دو رنگ رایج کابینت‌های آماده است.

تعمیر دشوار

از مهم‌ترین معایب کابینت‌های پیش‌ساخته، تعمیر دشوار آن است. ورقه‌ها و یراق آلاتی به‌کار برده شده در این کابینت‌ها به دلیل کیفیت پایین، به سختی تعمیر می‌شود و گاهی هزینه تعمیرات آن به قدری بالا هست که صرف به خرید کابینت جدید است.

ابعاد و اندازه‌ای مشخص

کابینت‌های آماده و پیش ساخته، دارای ابعاد و اندازه‌ای مشخص هستند و به همین دلیل مطابق فرم و ابعاد آشپزخانه ساخته نمی‌شوند، از این رو ممکن است برخی قسمت‌های آشپزخانه خالی بماند و ظاهر خوبی را به فضا ندهد.

کیفیت نامرغوب

کابینت‌های پیش ساخته در تعداد انبوه تولید می‌شوند و کیفیت چوب و یراق‌های آنها درجه یک و با کیفیت نیست.

بیشتر بخوانید:

مزایای کابینت پیش ساخته

نصب راحت

کابینت‌های پیش ساخته، راحت و ساده نصب می‌شوند، و نیاز به نصاب و هزینه مجدد ندارند.

جابه‌جایی راحت

امکان جابه‌جایی کابینت‌های پیش ساخته، دشوار نیست و با تغییر محل سکونت می‌توان این کابینت‌ها را هم با خود برد.

قیمت پایین

قیمت کابینت‌های پیش ساخته بسیار پایین‌تر از کابینت‌های طراحی شده است و برای کسانی که نمی‌خواهند بودجه زیادی را بپردازند، گزینه مناسبی است.

تحویل سریع

تحویل کابینت‌های پیش ساخته نیاز در زمان کوتاهی صورت می‌گیرد؛ این در حالی است که برای تحویل کابینت‌های طراحی شده باید تا 2 ماه صبر کرد.

 

کابینت پیش ساخته-کاماپرس

قیمت کابینت پیش ساخته

قیمت کابینت‌های آماده بسیار متفاوت است. برای نمونه کابینت آماده هایگلاس ایرانی 3 متری دستگیره‌ای دارای جای لباسشویی حدودا 21 میلیون تومان است.

در سایت‌های فروش، کابینت پله‌ای آماده نئوپان ۴ متری دستگیره مخفی تقریبا 36 میلیون تومان و کابینت پله‌ای آماده ام‌دی‌اف ۶ متری دستگیره مخفی، دارای جای لباسشویی هم 59 میلیون قیمت‌گذاری شده است. کابینت‌های بدنه فلزی هم قیمت پایین‌تری دارد و در فروشگاه‌های اینترنتی کابینت پیش ساخته 6 متری، حدودا 13 میلیون تومان قیمت دارد.

انتهای پیام‌

مرتبط با : آیچوبکابینت بازارمانادنا
رایانه کمک
ایده سبز
آهن رویال
دادپویان
اوج آرام
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز