ارزان ترین فیلتر تصفیه آب کدام است؟

ژیوار

مسئله کم آبی و مطرح شدن امکان استفاده از منابع فاضلاب‌ها برای تامین مصرف خانوارها و صنایع مختلف، باعث شده تا دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی بیش از پیش اهمیت پیدا کنند. اما این دستگاه‌ها نیازمند مراقبت ویژه هستند و باید هر چند ماه یکبار فیلترهای آن تعویض شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مسئله خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب و کاربردی کاملا از مبحث خرید قطعات مصرفی و اصل این مدل دستگاه‌ها جدا است. در حال حاضر افرادی که خواهان دستگاه تصفیه آب مناسب هستند می‌توانند این دستگاه را در انواع قیمت‌ها خریداری کنند. اما بعد از خرید باید برنامه تعویض فیلتر را داشته باشند و در زمان مشخصی این کار را انجام دهند.

آب به دلیل ساختار مولکولی که دارد می‌تواند بسیاری از آلودگی‌ها را درون خود منحل کند. اما دستگاه تصفیه آب این آلودگی‌ها را جدا کرده و آب آشامیدنی مناسبی را به خانوارها تحویل می‌دهد. در واقع فیلتر دستگاه تصفیه آب وظیفه حذف انواع آلودگی‌ها اعم از کلر، شن، خاک و بسیاری از مواد مولکولی را دارد. در صورتی که این قطعه از دستگاه تصفیه با مشکل مواجه شود، قاعدتا آب با ناخالصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع امراض و بیماری‌ها را برای افراد مصرف کننده به وجود می‌آورد.

دریان سفر امید

انواع فیلتر تصفیه آب کدام است؟

فیلتر دستگاه تصفیه آب به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شود. نوع فیزیکی این قطعات با وارد کردن فشار مناسب باعث حذف آلودگی و ناخالصی‌های آب می‌شوند. اما فیلتر شیمیایی به کمک یک ماده آب را از ناخالصی‌ها پاک می‌کنند.

دستگاه‌های تصفیه آب معمولی که در بازار موجود هستند غالبا دو یا سه فیلتر دارند. هر یک از این فیلترها می‌توان نوع خاصی باشد. انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب به پلی پروپیلن، کربن پودری، ممبران، کربن بلاک و مینرال تقسیم می‌شوند.

فیلتر ممبران یکی از فیلترهای مورد توجه در بازار است که حتی آلودگی‌های غیرقابل رویت آب را هم از بین می‌برد و آب آشامیدنی مطبوعی را به مصرف کنندگان تحویل می‌دهد. براساس تحقیقات به عمل آمده فیلتر ممبران 90 درصد انواع آلودگی آن را از بین می‌برد. این فیلتر باید هر دو سال یکبار تعویض شود.

فیلتر دیگر بازار کربن نام دارد که انواع مواد مضر آب را جداسازی کرده و در خود جمع می‌کند. این نوع فیلتر باید سالی دو مرتبه تعویض شود.

کاربرد برخی از انواع فیلترهای تصفیه آب

فیلتر پلی پروپیلن دارای منافذی برای جذب شن و ماسه، گل و لای و همچنین زنگ لوله و لجن آب است. این فیلترها می‌توانند تمامی ذرات معلق آب را که یک تا پنج میکرون ابعاد دارند، از بین ببرند. در واقع فیلترهای پلی پروپیلن ذرات معلق آب را جذب کرده و از ورود آن‌ها به مراحل بعدی تصفیه جلوگیری می‌کنند. معمولا تعویض این فیلترها باید هر 4 ماه یکبار انجام شود.

فیلترهای کربنی هم برای از بین بردن رنگ، بو و طعم نامطبوع آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین زمان برای تعویض فیلترهای کربنی هر چهار الی شش ماه یکبار است.

فیلتر مینرال هم در دستگاه‌هایی با روش اسمز معکوس، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع فیلتر در مراحل نهایی تصفیه املاح، کلسیم و منیزیم مورد نیاز را به آب وارد می‌کند. در واقع وظیفه این فیلتر کنترل عناصر مفید آب برای بدن است. فیلتر مذکور تقریبا هر یکسال و نیم یکبار باید عوض شود.

قیمت انواع فیلتر تصفیه آب

هر نوع فیلتر با توجه به کاربرد، جنس، شرکت سازنده و … قیمت متفاوتی دارد. اما خرید فیلتر بدون نقص و کاربردی باید از شرکت‌های معتبر اتفاق بیفتاد. بعضی از شرکت‌های مربوط به دستگاه تصفیه آب، امکان خرید انواع فیلتر را از طریق اینترنتی هم فراهم کرده‌اند. این مجموعه‌ها فیلترها را به صورت تکی و پکیج ارائه می‌دهند و برای انواع آن هم قیمت متفاوتی دارند. ولی از آنجایی که قیمت‌ها به صورت آنلاین و برخط قابل استعلام است، امکان مقایسه راحت آن‌ها و خریداری محصول مناسب وجود دارد.

البته لازم به ذکر است که نوع فیلترها بسته به مدل دستگاه تصفیه آب و مخزنی که دارد، فرق می‌کند و نمی‌توان همه انواع آن را با هم مقایسه کرد. اما از این طریق امکان برآورد قیمت فیلترهای دستگاه‌های تصفیه آب مشابه راحت است. برخی از مجموعه برای مشتریان خود تخفیف هم در نظر گرفته و فیلترهای مورد نیاز آن‌ها را با قیمت مناسبی عرضه کرده‌اند.

در حال حاضر برای خرید یک فیلتر پست کربن باید متوسط 70 هزار تومان هزینه کرد یا هم اکنون فیلترهای ممبران بیشتر از 200 هزار تومان قیمت دارند.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز