اربعین کی است؟ + قیمت روز دینار عراق

ژیوار

طبق گفته‌ محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، امسال نیز ارز اربعین به‌صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود و مسافران کربلا می‌توانند از طریق شعب منتخب شبکه بانکی در تمام شهر‌ها و روستا‌ها، ارز لازم را برای سفر اربعین به‌صورت دینار دریافت کنند.

به گزارش کاماپرس، فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این گزارش، زائران کربلا، می‌توانند به بانک‌‌های منتخب ملی، صادرات، تجارت، سپه و پست‌بانک مراجعه و ارز خود را دریافت کنند.

دریان سفر امید

براساس اعلام بانک مرکزی، فروش ارز به زائرین محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

نرخ جدید دینار عراق

برای دریافت دینار عراق، باید اصل کارت ملی و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر را ارائه داد. دینار امروز شنبه 16 تیر در بازار 479 ریال تعیین شده است.

هر دینار عراق در روزهای مشابه سه ماه گذشته یعنی در 19 فروردین 1403  با رقم 491 ریال داد و ستد شده بود که در مقایسه با امروز، بیانگر کاهش 2.44 درصدی یا 12 ریال دینار عراق نسبت به سه ماه گذشته است.

همچنین هر دینار عراق در روزهای مشابه سال گذشته یعنی 15 تیر 1402  با رقم 390 ریال داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، نشان دهنده افزایش 22.82 درصدی یا 89 ریال دینار عراق نسبت به سال گذشته است.
گفتنی است ماه محرم از فردا یکشنبه 17 تیر آغاز شده و تاسوعا و عاشورای حسینی نیز 25 و 26 تیر است. اربعین حسینی امسال نیز برابر با یکشنبه 4 شهریور است.
انتهای پیام
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان