اجاره ویلا در شمال ارزان شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بررسی‌ نرخ اجاره ویلا در استان های شمالی نشان می‌دهد کاهش سفر و تقاضای اقامت و همچننی تغییراتی که در مدت و  سبک سفر در ایام کرونا ایجاد شده، سقوط نرخ‌ها در بازار اجاره ویلا را در پی داشته است.

به گزارش کاماپرس، در آستانه تعطیلات دیگری قرار داریم و با وجود تاکید مصرانه مسئولان بهداشتی بر خطرناک بودن سفر در ایام شدت گرفتن بیماری کرونا در سراسر کشور و ضرورت خودداری از سفر برای جلوگیری از افزایش ابتلا به کرونا ، باز هم گزارش ها از شلوغی و ترافیک جاده ها، خصوصا جاده های منتهی به استان های شمالی حکایت می کند.

«روشن است که سفر در این شرایط پیک کرونایی، بازی کردن با جان است و هر سفر تفریحی می تواند به ابتلا به کرونا و یک فاجعه تمام عیار تبدیل شود.»

نکته ای که از نظر برخی رسانه ها دور نمانده کاهش و حتی سقوط نرخ اجاره ویلا در شمال کشور است که به نوعی مشوق این گونه سفرهای پرخطر به شمار می رود.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود با تیتر سقوط اجاره بهای ویلاهای شمال در این باره نوشته است: نرخ اجاره‌ ویلا در برخی شهرهای شمالی (توریستی) نسبت به پارسال بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته که با لحاظ نرخ متعارف رشد سالانه قیمت در این بازار و صرف‌نظر کردن مالکان از آن، ‌هم‌اکنون هزینه این شکل اقامت برای مسافران حداقل ۸۰ درصد کمتر از شرایط عادی است.

راز آسمان پایتخت

زیان صاحبان اقامتگاه های ویلایی شمال

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، به‌طور مثال یک ویلای جنگلی که امکاناتی همچون سونا، جکوزی و … را دارد با تخفیفی قابل‌توجه شبی ۴۰۰ هزار تومان در فضای مجازی عرضه شده است. در صورتی که همین ویلا سال گذشته با قیمت شبی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به توریست‌ها اجاره داده می‌شد، در واقع صاحب این ویلا با تخفیف ۷۵ درصدی نسبت به نرخ سال گذشته و تخفیف حدودا ۹۵ درصدی نسبت به قیمت واقعی امسال، ویلای خود را اجاره می‌دهد که همین امر از زیان غیرقابل جبران فعالان به‌خش خصوصی در حوزه اقامتگاه‌های ویلایی خبر می‌دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

به نظر می رسد با توجه به ارزان شدن نرخ اجاره ویلا در شهرهای شمالی، مسئولان بهداشتی کشور کار سختی برای متقاعد کردن طرفداران سفر به شمال برای ماندن در خانه در تعطیلات پیش رو داشته باشند و متاسفانه باید در انتظار افزایش موارد ابتلا و تلفات این بیماری در هفته های آتی باشیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز