آیفون ۱۲ قاچاق لغو رجیستری می شود و پولش هم بر نمی گردد

ژیوار

به گفته معاون فنی گمرک ایران هر گونه تخلف در ثبت رجیستری گوشی موبایل باعث لغو آن می شود و البته وجه واریزی هم بر نمی گردد.

به گزارش کاماپرس، بعد از پیشنهاد گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره غیر حضوری شدن رجیستری تلفن همراه، انجمن واردکنندگان موبایل مدعی شد این اقدام و خلاهای قانونی که در شیوه جدید رجیستر موبایل مسافری وجود دارد، باعث افزایش ورود گوشی قاچاق به کشور می شود.

آیفون ۱۲یکی از گوشی های موبایل پرطرفدار است. گوشی که این روزها تعداد قاچاق آن از تعداد گوشی هایی که به صورت قانونی وارد کشور شده اند، بیشتر است. گوشی هایی که توسط مسافر از کشورهای همسایه وارد می شود.

با این حال مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از پیگیری ورود این گوشی ها خبر می دهد. پیگیری که ممکن است باعث لغو رجیستری شود و حتی پولش هم برنگردد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

دریان سفر امید

او می گوید:« اگر با یک گذرنامه، بیش از یک گوشی رجیستر شود، وجه واریزی بابت حقوق ورودی گوشی برگشت داده نمی شود؛ در عین حال با متخلفان برخورد و به مراجع مختلف نظارتی معرفی می شوند.در مدت اخیر بعد از شروع رجیستری (از اول دی ماه)، برخی افراد سودجو از این فضا سوءاستفاده کرده و تعداد زیادی گوشی تلفن همراه را با یک گذرنامه رجیستر کرده اند، که طی بررسی ها و تقاطع گیری های انجام شده توسط سامانه های مرتبط، اقدامات لازم انجام شده و رجیستری بیش از ۳۴۰۰ گوشی بلافاصله لغو و طی پیامی به افراد خاطی اعلام شده است که در این رابطه اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر مراجع نظارتی مورد توجه است.»

آیفونهایی که با مسافر وارد ایران می شود

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران درباره ورود گوشی همراه مسافر توسط اتباع کشورهای همسایه نیز به ایسنا می گوید:« این موضوع از رصد گمرک دور نمانده است؛ به طوری که در مرزهای غربی و شرقی کشور، گمرکات اجرایی با جریانی مواجه هستند که افرادی در کشور در یک روز خارج شده و بعد از چند ساعت برمی گردند و هر یک از آنها گوشی های مدل بالا مانند آیفون ۱۲ را همراه دارند و انتظار دارند که گمرک با توجه به این که هر شخصی می توانداز این تسهیلات استفاده کند نسبت به انجام رجیستری این گوشی ها اقدام کند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

اما این آیفون های مسافری محدود به مرزهای زمینی و رفت و آمدهای یک روزه نیست و آنطور که معاون فنی گمرک ایران می گوید در خصوص مسافرانی که از طریق هوایی وارد کشور می شوند نیز بررسی های گمرک نشان می دهد که مثلا در پروازهای استانبول به تهران، بیش از ۶۰ درصد مسافران ورودی دارای یک نوع گوشی با برند آیفون مدل های ۱۱ و ۱۲ و سریال های مشابه هستند.

او در ادامه می گوید:« جریان ورود گوشی توسط اتباع نیز در هفته جاری مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت و مطمئنا گمرک اگر مواردی را احساس کند که سودجویی در آن رخ می دهد یا احتمالا راهی برای تطهیر گوشی های قاچاق درجریان است به قید فوریت نسبت به برخورد با آن اقدام و تدابیر سخت گیرانه ای را اتخاذ می کند.»

مرتبط با : اپل
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز