آیفون ارزان اس ای بدون تولید کربن به بازار عرضه می شود

ژیوار

شرکت اپل به دنبال کاهش استفاده از کربن در محصولات خود است. به همین منظور این مجموعه اولین محموله آلومینیوم عاری از کربن را برای به کار گیری در محصولاتش خریداری کرده و قصد دارد آن را در تولید بدنه مدل آیفون ارزان اس ای به کار ببرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایسنا، شرکت آیفون در پی کاهش به کار گیری موادی است که در فرآیند تولید آن‌ها مقدار زیادی گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌شود. زیرا این مسئله نارضایتی فعالان زیست محیطی و سرمایه گذاران را در پی داشته است. این مواد باعث تاثیرات عمیقی روی محیط زیست می‌شوند. در همین راستا اپل در نظر دارد برای تولید محصولات خود از آلومینیوم بدون کربن استفاده و نخستین محموله این ماده را برای تولید آیفون ارزان اس ای صرف کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

لازم به ذکر است این نخستین بار نیست که اپل از این نوع آلومینیوم‌ها برای تولید محصولات خود بهره می‌برد. این شرکت در سال 2019 محموله کوچکی از آلومینیوم ساخت شرکت ایلی سیس را خریداری کرد تا از آن برای ساخت مک بوک پرو 16 اینچی استفاده کند. شرکت مذکور از آند سرامیکی برای تولید آلومینیوم بهره می‌گیرد. طبق اطلاعات موجود، در طی این فرآیند تنها اکسیژن منتشر می‌شود و از انتشار گازهای گلخانه‌ای خبری نیست.

اقدامات اپل برای کاهش کربن در تولید محصولات

اپل نخستین گام‌های خود را در راستای کاهش استفاده از کربن برای تولید محصولاتش در سال 2017 برداشت. این شرکت اقدامات اولیه را در قالب سرمایه گذاری مشترک با دیگر مجموعه‌ها و دولت کانادا صورت داد. اپل برای تداوم این موضوع، برنامه بلندمدتی در دستور کار خود دارد.

طی سال جاری، اپل ادعا کرده که تولید کربن ناشی از ساخت آلومینیوم این شرکت در مقایسه با سال 2015 افت 70 درصدی داشته است. این شرکت سعی دارد که سهم تولیدات خود در تغییرات اقلیمی را به حداقل برساند.

مرتبط با : اپل
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز