معرفی ۴ روش عایق کاری لوله فولادی

لوله فولادی -کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

لوله‌های فولادی از جمله مصالح پرکاربرد در صنایع مختلف، به خصوص ساختمان سازی، است. معمولا این لوله‌ها برای انتقال آب به کار می‌روند و موارد استفاده زیادی دارند. به همین دلیل فعالان صنایع و حوزه‌های مختلف همواره قیمت روز لوله را استعلام می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، از آن جایی که لوله فولادی پرکاربرد است و در جریان مستقیم آب یا دیگر میعانات قرار دارد همواره عایق کاری آن مورد توجه و سوال فعالان صنایع مختلف است. با مراجعه به بازار و کسب اطلاعات درباره انواع روش عایق کاری لوله به راحتی می‌توان دریافت که قیمت روز لوله نیز تحت تاثیر انواع روش عایق کاری تغییرپذیر است. مثلا لوله‌ای که با روش حرارتی عایق کاری تولید شده نرخ متفاوتی از لوله عایق کاری شده با روش تشعشعاتی دارد. در ادامه درباری روش عایق کاری و انواع آن توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد؛

انواع روش‌های عایق کاری

عایق کاری لوله به عنوان یک روش حفاظتی بااهمیت بالا است که به منظور صرفه جویی در انرژی و حفاظت از لوله در برابر شرایط محیطی برای لوله‌های فولادی اتفاق می‌افتاد. عایق کاری لوله با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از ان‌ها عایق حرارتی است. این عایق به نوعی است که از انتقال گرما از درون به بیرون و برعکس جلوگیری می‌کند.

نوع دیگر عایق تشعشعی است که در سطح بیرونی لوله‌ها قرار گرفته و به نوعی باعث عدم انتقال گرما به لوله از طریق تشعشع می‌شود. معمولا یک سطح براق روی این نوع عایق موجود است که باعث بازتاب تشعشعات می‌شود.

عایق رطوبتی نوعی دیگری از عایق شناخته شده لوله است که به نوعی از عبور رطوبت از میانه دو جداره جلوگیری به عمل آورده و در لوله مانسیمان پرکاربرد است. مبتدی‌ترین روش عایق رطوبتی، همان قیر اندود کردن انواع لوله‌ها محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

عایق صدا دیگر عایق پرکاربرد انواع لوله فولادی است که از ارتعاشاتی که هنگام ایجاد دیسیبل‌های آزاردهنده ایجاد شده جلوگیری به عمل می‌آورد.

لوله فولادی - کاماپرس

تقسیم بندی عایق کاری لوله به لحاظ فنی

به لحاظ فنی نیز عایق کاری لوله فولادی به سه دسته بیرون، درون و عایق کاری اتصالات دسته‌بندی شده است.

عایق کاری سطح بیرونی لوله فولادی یکی از فرآیندهای رایج است که مورد توجه صاحبان صنایع مختلف قرار دارد. معمولا در عایق کاری بیرونی لوله از پوشش لوله بیتوسیل، پلی پروپیلن سه لایه، پلی اتیلن سه لایه، بیتومن، پودر اگوکسی اتصال ذوبی، لوله راک گارد، ترکیب اپوکسی و پلی استر استفاده می‌شود.

عایق کاری لوله فولادی از درون نیز اتفاق می‌افتاد که به افزایش مقاومت و کاهش خوردگی این محصول کمک زیادی می‌کند. پوشش اپوکسی محافظ خوردگی و تسهیل جریان، اپوکسی مایع، اپوکسی مایع تسهیل جریان، اپوکسی برای تیوبینگ‌ها، اپوکسی لوله‌های حفاری، اپوکسی ضدالکتریسیته ساکن، لوله ملات سیمنای از جمله عایق کاری لوله فولادی از درون است.

عایق کاری اتصالات لوله نیز در برای صنایع مختلف حائز اهمیت است تا از خوردگی و زنگ زدگی آن‌ها جلوگیری به عمل آید. معمولا برای این مورد نیز از اف بی ای یا پوشش پودر اکسی اتصال ذوبی استفاده می‌شود.

با توجه به نوع صنایع عایق کاری لوله فولادی اهمیت پیدا می‌کند. معمولا انواع عایق کاری روی قیمت روز لوله فولادی اثر زیادی دارد.

البته به غیر روش عایق کاری، نوع لوله، برند تولیدکننده و … نیز روی نرخ نهایی این محصولات اثر دارند. هم اکنون نرخ لوله مانیسمان 1.2 اینچی ساخت چین به صورت شاخه 450 هزار تومان است. لوله استیل صنعتی سایز یک به صورت کیلویی 274 هزار و 545 تومان قیمت دارد. نرخ لوله مبلی سایز 10 میلیمتری، ضخامت 0.5 و به صورت کیلویی، 53 هزار و 800 تومان است.

آیرومارت؛ درگاهی معتبر برای استعلام قیمت لوله و آهن آلات

افرادی که مایل به دریافت اطلاعات دقیق‌تر درباره قیمت روز لوله های موجود در بازار هستند بهتر است به درگاه آیرومارت مراجعه کنند.

این درگاه یک شرکت فعال فولادی و آهنی است که به منظور تامین نیاز مشتریان و خرید آگاهانه آن‌ها از بازار فولاد فعالیت می‌کند. خدمات آیرومارت تنها به استعلام قیمت آهن آنلاین، میلگرد، تیرآهن و … محدود نمی‌شود بلکه به ارائه انواع محصولات و حتی صادرات آن‌ها نیز اتکا دارد.

افراد به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات این مجموعه بهتر است به درگاه اصلی آن به نشانی https://iromart.com مراجعه کرده یا با شماره 02145306 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز