گشت و گذار میان موزه های جذاب دبی

آشنایی با موزه های جذاب دوبی
ژیوار

جاذبه‌های دوبی اغلب با آسمان‌خراش‌های بلند و ساختمان‌های مدرن، مراکز خرید لوکس و تفریحات منحصربه‌فرد شناخته می‌شود. اما کنار این جذابیت‌ها، دیگر دیدنی‌های دوبی هم به شما اطمینان می‌دهد که در هر سفر، لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. در دوبی، موزه‌های متنوعی وجود دارد که برخی از آن‌ها با قیمت‌های مناسب قابل‌بازدید هستند. در ادامه به معرفی پنج موزه اقتصادی و به‌صرفه در دوبی می‌پردازیم.

1. موزه توهم (Museum of Illusions)

موزه توهم دوبی، به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه توهم نوری در جهان با ترفندهای جادویی و نمایش‌های تعاملی خود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. موزه شامل بیش از 185 اثر هنری تعاملی است که بازدیدکنندگان می‌توانند با آنها تعامل داشته باشند. فضای موزه به 9 منطقه موضوعی تقسیم شده است که شامل «توهمات»، «دنیای عرب»، «دنیای آب»، «پادشاهی حیوانات»، «فانتزی»، «جنگل» و «طنز» می‌شود. موزه توهم دوبی با استفاده از تکنیک‌های نوری و واقعیت افزوده، تجربه‌ای شگفت‌انگیز از دنیای توهمی را به نمایش می‌گذارد. بلیت این موزه از 80درهم برای بزرگسالان شروع می‌شود و امکان خرید آنلاین با قیمت‌های ویژه نیز وجود دارد.

آشنایی با موزه های جذاب دوبی

2. موزه آینده (Museum of the Future)

موزه آینده دبی به عنوان یکی از جاذبه‌های برجسته و نوآورانه این شهر، جذابیت‌های متعددی دارد که آن را از سایر موزه‌ها متمایز می‌کند. موزه آینده دوبی با طراحی منحصربه‌فرد و مدرن خود، به‌شکل یک حلقه بیضوی ساخته شده است. نمای خارجی آن با نقره‌ای و خوشنویسی عربی تزئین شده که از فاصله دور نیز قابل مشاهده است.

این موزه شامل هفت طبقه است که پنج طبقه آن به نمایشگاه‌های اصلی را با موضوعاتی شامل فناوری‌های آینده، بوم‌شناسی و محیط‌زیست، و همچنین یک طبقه ویژه برای کودکان به‌نام «قهرمانان آینده» دربرمی‌گیرند. این موزه در جاده شیخ زاید واقع شده و دسترسی به آن از طریق حمل‌ونقل عمومی بسیار آسان است. قیمت بلیت برای بزرگسالان  از 149درهم شروع می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی با مترو، اتوبوس یا تاکسی به این مکان دسترسی پیدا کنند.

دریان سفر امید

آشنایی با موزه های جذاب دوبی

3. موزه سکه (Coins Museum)

این موزه در یک ساختمان سنتی واقع شده و مجموعه‌ای با بیش از ۴۷۰ سکه از نقاط مختلف جهان را به‌نمایش می‌گذارد. موزه سکه دوبی یکی از جذاب‌ترین موزه‌های این شهر است و در منطقه معروف الفهیدی واقع شده و مکانی ایده‌آل برای آشنایی با تاریخ پول و سکه در امارات است. یکی دیگر از جذابیت‌های موزه سکه دوبی، آشنایی با فرآیند ضرب سکه است. در این موزه، بازدیدکنندگان می‌توانند با ماشین‌های قدیمی ضرب سکه آشنا شوند و مراحل ضرب سکه را از نزدیک مشاهده کنند. بازدید از این موزه به‌دلیل بازدید رایگان و محتوای آموزشی‌اش بسیار جذاب است.

4. موزه ال‌شیندقا (Al Shindagha Museum)

موزه ال‌شیندقا در دوبی یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مهم این شهر است که به عنوان «موزه عطر دوبی» هم شناخته می‌شود و تمرکز بیشتر آن بر تاریخ عطرسازی و رایحه‌های مختلف و همچنین تجارت در منطقه است. این موزه کنار نهر دوبی واقع شده و بازدیدکنندگان در این موزه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، شامل ویدیوهای تعاملی و نمایشگرهای لمسی این امکان را خواهند داشت که با تاریخ و فرهنگ امارات آشنا شوند. این موزه در خانه قدیمی شیخه بنت سعید بن مکتوم قرار دارد و هزینه بلیت آن 15درهم است.

آشنایی با موزه های جذاب دوبی

بیشتر بخوانید:

5. موزه اتحاد (Etihad Museum)

موزه اتحاد به تاریخ تأسیس امارات متحده عربی و نقش دوبی در این امیرنشین می‌پردازد. طراحی موزه با الهام از گذشته، حال و آینده امارات، به عنوان یک شاهکار معماری مدرن در میان جاذبه‌های گردشگری دوبی می‌درخشد. نمای بیرونی موزه با الهام از پرچم امارات طراحی شده است. این موزه با هزینه بلیت 25درهم برای بزرگسالان، تجربه‌ای آموزشی و فرهنگی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

آشنایی با موزه های جذاب دوبی

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز