آشنایی با سرور VPS و کاربردهای آن

VPS
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در سال‌های اخیر استفاده از سرور VPS با توجه به قابلیت و امکانات آن رشد قابل توجهی کرده است. بسیاری از کاربران در کسب و کارهای مختلف بابت پرداخت هزینه کمتر نسبت به سرور اختصاصی، به سراغ سرور VPS می‌روند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی هفت کاربرد مهم سرور VPS ‌پرداخته است.

میزبانی وبسایت

معمولا بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف از هاست‌های اشتراکی برای میزبانی وبسایت استفاده می‌کنند، اما به مرور زمان با رشد ترافیک، هاست اشتراکی دیگر پاسخگوی نیاز آن‌ها نخواهد بود و باید سراغ گزینه‌های دیگر بروند. در این میان، اجاره سرور اختصاصی هزینه بالایی دارد و به همین خاطر بیشتر برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است. سرور VPS نسبت به سرور اختصاصی قیمت مناسب‌تری دارد و منابع اختصاصی برای سایت‌های پربازدید و پر ترافیک ارائه می­دهد و به همین دلیل اغلب کاربران، آن را انتخاب می‌کنند.

ارتقای عملکرد وبسایت

با قرار دادن بخش‌های مختلف وبسایت بر سرور VPS، عیب‌یابی بروز اختلال سایت به راحتی انجام می‌شود. به عبارت دیگر اگر مشکلی برای یکی از ماشین‌ها اتفاق بیفتد، بخش‌های دیگر بدون هیچ توقفی به کار خود ادامه می‌دهند.

سرور VPS ترید و بورس

ترید به معنای معامله کردن، خرید و فروش و همچنین تجارت است، اما یک سرور VPS می‌تواند به انتقال سریعتر درخواست‌ها و سرعت انجام امور کمک بسیاری کند‌؛ در نتیجه برای انجام امور تجاری با تأخیر و افت کمتری همراه است. این تأخیرها در برخی موارد برای بازرگانان هزینه‌بر است و به همین دلیل علاوه بر مشکلاتی مانند محدودیت در دسترسی به سایت‌ها، استفاده از یک سرور VPS ترید می‌تواند هزینه‌ها را نیز کاهش دهد.

راز آسمان پایتخت

برای انجام امور مربوط به بورس نیز به سیستمی نیاز است که سرعت و عملکرد بالایی داشته باشد. به کمک سرور VPS بورس می­توان با سرعت اینترنت بسیار بالا، با سایت‌های کارگزاری بورس ارتباط گرفت و بازدهی بسیار مناسبی دریافت کرد.

VPS

برنامه نویسی

صاحبان کسب و کار برای وبسایت یا اپلیکیشن خود به برنامه‌ نویسی نیاز دارند تا دائما کدهای خود را تست کرده و مطمئن شوند که کدام بخش با مشکل روبه­رو شده یا نیاز به تغییر دارد. به علاوه، به میزبانی اینترنت هم نیاز دارند تا در هر کجا به اطلاعات دسترسی داشته باشند. سرور VPS این بخش باید امکان اشتراک‌گذاری کدها را با استفاده از راه‌اندازی سیستم کنترل نسخه فراهم کند.

ایمن‌سازی اطلاعات با فیلترشکن

با یک شبکه خصوصی مجازی می‌توان اطلاعات شخصی، مشتری‌ها و شرکت را در برابر هکرها، بدافزارها و موارد امنیتی حفظ کرد. به عبارتی با ایجاد تونل رمزگذاری شده بین سرور و سیستم می­توان پرداخت‌های امن‌تری انجام داد. این تونل‌ها مکان و IP را مخفی کرده و اجازه نمی‌دهند که سایت‌ها به هویت صاحبان آن پی ببرند؛ به همین سبب افراد ترجیح می‌دهند که با راه‌اندازی سرور VPS، امنیت اطلاعات خود را بالا ببرند.

سرور بازی

امروزه بسیاری از جوانان و نوجوانان به بازی‌های آنلاین علاقه پیدا کرده‌اند؛ به طوریکه حتی بسیاری از گیمرها با بازی‌های آنلاین و پخش آنلاین ویدئوهای بازی، درآمد کسب می‌کنند. برای میزبانی سرور خصوصی بازی می‌توان از سرور VPS استفاده کرد. با استفاده از سرور VPS برای راه‌اندازی سرور اختصاصی بازی، تاخیر ارتباط آنلاین با سرور تا حد قابل توجهی کاهش می­یابد و می­توان کیفیت بهتری را نیز در هنگام بازی تجربه کرد.

پیاده‌سازی سرور ایمیل به کمک سرور VPS

ایمیل، همچنان جایگاه خود را در میان کانال‌های مختلف بازاریابی آنلاین حفظ کرده است. برای شرکت‌های کوچک یا دارای کاربرانی با تعداد کم، بهتر است از سرویس‌های ارسال ایمیل استفاده کرد. اگر مخاطبین این گروه افزایش پیدا کرد و نیاز به خصوصی‌سازی داشته باشند، باید به سراغ سرور VPS بروند تا از ایمیل‌ها روی سرور مجازی میزبانی شود.

VPS

خرید سرور VPS از “آسیاتک”

با توسعه و به‌­کارگیری خدمات ارتباطی در دنیا، شرکت آسیاتک نسل جدیدی از سرویس‌های خود را در قالب خدمات ابری و مجازی به صورت متمرکز توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک عرضه کرده است. خدمات ابری این شرکت که نیازهای روز مشتریان خرد و کلان را در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری و مجازی پاسخگو است، در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد. خدمات جدید آسیاتک با هدف استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و در عین حال کمک به مدیریت هزینه، توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است.

علاقه­مندان برای دریافت مشاوره از کارشناسان آسیاتک و خريد سرور VPS می­توانند با شماره تلفن 90005555 تماس بگیرند یا برای تسهیل فرآیندها و دریافت خدمات به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز