آشنایی با سرور مجازی روزانه و ساعتی و کاربردهای آن

سرور مجازی - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرور مجازی روزانه و ساعتی، دردسر پرداخت هزینه ماهانه یا سالانه سرور را ندارد. با این نوع سرور مجازی در هر روز یا ساعتی از شبانه‌ روز می‌توان به تعداد ساعات و روزهای مورد نیاز خود، هزینه سرور را پرداخت کرد.

کاماپرس در این گزارش به تعریف سرور مجازی ساعتی یا روزانه و همچنین ویژگی‌ها و کاربردهای آن ‌پرداخته است.

سرور مجازی - کاماپرس

سرور مجازی روزانه و ساعتی چیست؟

سرور مجازی روزانه و ساعتی نوعی سرور مجازی است که براساس تعداد روز و ساعات استفاده از آن باید هزینه پرداخت. به عبارتی آزادی عمل بیشتری در مصرف سرور مجازی وجود دارد. این ویژگی باعث شده که سرور مجازی روزانه و ساعتی گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که تنها به‌صورت چند روز یا چندین ساعت به سرور مجازی نیاز دارند. به همین خاطر، به‌ جای انتخاب سرور مجازی ماهانه یا سالانه که ممکن است بخشی از آن بدون مصرف باقی بماند، با انتخاب سرور مجازی روزانه و ساعتی می­توان هزینه و میزان مصرف خود را بهتر مدیریت کرد.

ویژگی‌های سرور مجازی روزانه و ساعتی

انعطاف‌پذیری: برخلاف سایر سرورها، سرور مجازی روزانه و ساعتی به تعیین دوره پیش‌ از پرداخت پول نیازی ندارد. به‌عبارت ‌دیگر حداقل زمان استفاده از سرور مجازی روزانه و ساعتی، یک ساعت بوده و در پایان هر‌ ساعت درصورت نیاز می‌توان آن‌ را تمدید کرد.

راز آسمان پایتخت

امکان تغییر وضعیت سرور مجازی: اگر بخواهید سرور را برای مدت کوتاهی خاموش کنید، بدون نگرانی از بابت هدر‌ رفتن منابع می­توان سرور مجازی را به طور موقت غیرفعال کرد. لازم به ذکر است که هنگام خاموش‌ بودن سرور مجازی روزانه یا ساعتی، هزینه‌ای برای رم و CPU نباید پرداخت شود.

سازگاری با سیستم‌ عامل‌های کاربردی: با استفاده از سرور مجازی روزانه و ساعتی، سیستم‌ عامل سرور مجازی‌ خود را می‌توان از لینوکس به ویندوز و برعکس تغییر داد.

کاربردهای سرور مجازی روزانه و ساعتی

مناسب برای میزبانی وبسایت و اپلیکیشن: پردازنده‌های قدرتمند به‌کار رفته در سرور مجازی روزانه و ساعتی، سرویسی پایدار و قوی برای میزبانی وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها محسوب می­شوند. اگر قصد دارید به‌صورت بلندمدت از سرور مجازی استفاده کنید، اما از وضعیت پایداری‌ آن مطمئن نیستید، انتخاب سرور مجازی روزانه یا ساعتی گزینه مناسبی برای سنجیدن آن برای بلندمدت خواهد بود.

توسعه و تست نرم‌افزار و اپلیکیشن: برای شرکت‌هایی که به آزمایش برنامه‌های مختلف نیاز دارند، سرور مجازی روزانه یا ساعتی این امکان را فراهم می‌کند که بدون نیاز به تجهیزات و زیرساخت‌های فیزیکی، به‌راحتی بتوان هر اپلیکیشنی را روی این نوع سرورهای مجازی تست و پیاده‌سازی کرد؛ بدین‌ترتیب با مصرف روزانه یا ساعتی منابع مورد نیاز، در هزینه‌های تست و توسعه اپلیکیشن صرفه‌جویی خواهد شد.

مناسب برای کسب‌ و کارها و استارتاپ‌های نوپا: سرورهای مجازی ساعتی یا روزانه گزینه مناسبی برای استارتاپ‌ها و وبسایت‌های نوپا خواهند بود که در ابتدای فعالیت خود توانایی سرمایه‌گذاری بلندمدت برای اجاره سرور مجازی را ندارند. در این‌ شرایط، سرور مجازی ساعتی در مدیریت هزینه به آن‌ها کمک می‌کند تا درصورت ارتقای کسب‌ و کار بتوانند برنامه بلندمدتی را برای سرور مدنظر خود تهیه کنند.

امور میزبانی شخصی: از سرور مجازی می‌توان برای امور مختلف در هر کاری استفاده کرد. به عنوان نمونه، اگر قصد دارید که سیستم‌ عامل‌های مختلف را امتحان یا برنامه‌ خاصی را راه‌اندازی کنید، سرور مجازی ساعتی یا روزانه گزینه مقرون‌ به‌ صرفه‌تری از سایر انواع سرور مجازی خواهد بود.

خريد سرور مجازی ساعتی یا روزانه از «آسیاتک»

با توسعه به‌­کارگیری خدمات ارتباطی در دنیا، شرکت آسیاتک نسل جدیدی از سرویس‌های خود را در قالب خدمات ابری به صورت متمرکز توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک عرضه کرده است. خدمات ابری این شرکت در سال ۱۳۹۹ افتتاح شده و این خدمات نیازهای روز مشتریان خرد وکلان را در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری پاسخگو است. خدمات جدید آسیاتک با هدف استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و در عین حال کمک به مدیریت هزینه توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است.

علاقه­‌مندان برای ارتباط با کارشناسان آسیاتک می­‌توانند با شماره تلفن 90005555 تماس بگیرند یا برای تسهیل فرآیندها و دریافت خدمات به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز