آشنایی با جاذبه گردشگری قلعه بابک و جنگل های ارسباران

جنگل های ارسباران
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در گذشته دور ساخت کاخ ها و قلعه ها نشانی از شکوه و جلال شاهان و حکومتشان بود. البته گاهی این قلعه ها به عنوان دژی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان در مناطق بسیار خاصی ساخته می شد. قلعه بابک یکی از این قلعه هاست که بر بلندای کوهی به ارتفاع ۲۳۰۰ متر بنا شده است.
به گزارش کاماپرس، دژ بابک در سه کیلومتری شهر کلیبر و بر بلندای کوهی به ارتفاع ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ متر بنا شده است. کلیبر شهری در فاصله حدودی ۳ ساعت تا تبریز در آذربایجان شرقی واقع شده است. این شهر با توجه به محل قرار گیری آن شهری سرسبز و زیبا در دامنه کوه و میان جنگل است. دژ در نزدیکی روستای شجاع آباد قرار گرفته است. قلعه بابک یا دژ بابک در ارتفاعات غربی شعبه ای از رود بزرگ قره سو قرار دارد. اطراف قلعه را دو دره عمیق حدود ۵۰۰ متری محاصره کرده. مسیر سه کیلومتری کلیبر تا قلعه با وجود گردنه ها و گذرگاه های خطرناک، مسیری پر مخاطره است. البته قسمتی از مسیر آسفالت شده است و می توانید قسمتی از آن را با ماشین بروید. اما چه بخواهید چه نخواهید بخشی از مسیر را باید با پای پیاده بروید. بهتر است تجهیزات کوهنوردی همراه خود داشته باشید.

به گزارش ایسنا، به هر سوی ایران که برویم یک جاذبه خارق‌العاده به چشم می‌خورد که آمیزشی از تاریخ کهن و طبیعت بی‌نظیر این سرزمین است. قلعه بابک دقیقاً یکی از همین مکان‌هاست. تابه‌حال اسم این مکان را شنیده‌اید؟ اگر اهل طبیعت‌گردی و تاریخ‌شناسی باشید، حتماً به نام قلعه بابک برخورده‌اید و اگر هم آشنایی نداشته باشید، بعد شناخت آن فوراً رهسپار بازدید از آن می‌شوید. ابهت این بنای تاریخی که در بالای کوهی عظیم واقع شده است، از گذشته تاکنون دل گردشگران را می‌لرزاند.

آب‌وهوای قلعه بابک
شهر کلیبر به‌علت وجود دامنه کوه‌ها و جنگل‌ های ارسباران دارای آب‌وهوای خنک و مطبوع است. با توجه به آنکه قلعه بابک بر فراز کوه قرار دارد، با نزدیک‌شدن به قله، هوا رو به سردی می‌رود که عملاً بازدید از این بنا در فصول سرد غیرممکن می‌شود. فصول بهار و تابستان بهترین زمان سفر به قلعه بابک است؛ زیرا با نزدیک‌شدن به فصل زمستان، بارش‌های شدید برف، عملاً بازدید از این دژ را ناممکن می‌کند. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای رسیدن به قلعه راه طولانی در پیش خواهید داشت. به همین خاطر بهتر است تیر و مردادماه را برای سفر انتخاب نکنید، زیرا گرما در مسیر اذیت کننده می‌شود.

قلعه بابک

راز آسمان پایتخت

مراکز اقامتی قلعه بابک
برای بازدید از قلعه بابک، باید در مکان‌های اطراف آن اقامت داشته باشید. بهترین مکان برای اقامت، کلیبر است. گذراندن چندین شب در این شهر بسیار رؤیایی خواهد بود؛ زیرا مناظره خارق‌العاده در انتظار گردشگران است. بهتر است سفر خود را در شهر کلیبر و بعد از دیدن قلعه بابک، تکمیل کنید و سری هم به دیگر جاذبه های گردشگری تبریز بزنید. بی‌شک اولین پیشنهاد برای گشت‌وگذار، جنگل‌های شگفت‌انگیز ارسباران است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز