آشنایی با بهترین سرور ابری رایگان ایرانی

سرور ابری
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرور ابری، زیرساخت قدرتمندی برای کاربردهای متنوع کسب و کارهایتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. با سرور ابری رایگان می‌توانید از یک هاست قدرتمند و پایدار ابری برای وبسایت یا اپلیکیشن خود استفاده کنید. با دریافت سرور ابری رایگان، یک نوع سرور محاسباتی مجانی که منابع آن از راه دور و از طریق شبکه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، خواهید داشت.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نحوه کار، نحوه استفاده، مزایا و معایب بهترین سرور ابری رایگان استفاده می‌کند.

سرور ابری رایگان چیست و چگونه کار می‌کند؟

سرور ابری رایگان نوعی سرور محاسباتی مجانی و مجازی‌سازی شده است که منابع آن از راه دور و از طریق شبکه در دسترس کاربران قرار می­گیرد. سرور ابری رایگان مانند سیستم عامل‌ها و برنامه‌های کاربردی دارای ویژگی‌های عملکردی سرورهای فیزیکی و مجازی است که اغلب با نام سرور مجازی، سرور خصوصی یا پلتفرم مجازی نیز شناخته می‌شود. در سرور ابری رایگان چندین سرور فیزیکی مجازی‌سازی می‌شوند تا کاربران سراسر جهان بتوانند به راحتی و بدون نگرانی از فاصله زیاد تا مراکز داده، از آن‌ها استفاده کنند.

سرور ابری

مزایا و معایب استفاده از سرور ابری رایگان

از مزایای استفاده از سرور ابری رایگان می‌توان به استفاده آن بابت آزمایش، تست، آموزش و یادگیری اشاره کرد. یکی از مزایای بزرگ سرور ابری رایگان، عدم نیاز به پرداخت هزینه است. این سرویس آزمایشی برای افرادی که منابع مالی محدودی داشته یا در مرحله توسعه یک پروژه نوپا هستند، بسیار مفید خواهد بود. سرور ابری رایگان به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند که نرم‌افزارها و وبسایت‌های خود را در یک محیط ابری رایگان تست و آزمایش کنند. به علاوه، سرور ابری رایگان به افرادی که می‌خواهند مهارت‌های خود را در زمینه توسعه وب، شبکه‌ها و سیستم عامل افزایش دهند، امکان می‌دهد به صورت عملی مفاهیم و فرآیندهای مورد نیاز کسب و کار خود را فرا گیرند.

راز آسمان پایتخت

از معایب استفاده از سرور ابری رایگان نیز می‌توان به محدودیت و همچنین عملکرد نسبتا ناپایدار آن اشاره کرد. محدودیت منابع سرور ابری رایگان می‌تواند بر عملکرد و قابلیت ارتقای سرور موثر باشد؛ به طوریکه در برخی از سرورهای ابری رایگان، به دلیل نیاز بالا به منابع، ممکن است عملکرد سرور تحت تأثیر آن قرار گیرد.

نحوه استفاده از بهترین سرور ابری رایگان

برای استفاده از سرور ابری رایگان نیازی به پرداخت هزینه نیست. در برخی موارد، سرور ابری رایگان ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده خدمات جامع ابری و مجازی، به عنوان نسخه‌های آزمایشی عرضه می‌شود و به همین دلیل، معمولاً دارای محدودیت‌هایی مانند منابع محدود، محدودیت در زمان استفاده، ترافیک و عدم قابلیت ارتقا هستند. این سرویس‌ها برای آزمایش نرم‌افزارهای مختلف، توسعه وب، آموزش و تجربه ارائه می‌شوند.

برای استفاده از سرور ابری رایگان نیاز به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در مجموعه مورد نظر است. البته احتمال دارد در این نوع سرویس‌های رایگان، تبلیغات نیز نمایش داده شود و به همین دلیل، قبل از استفاده از سرور ابری رایگان باید شرایط و محدودیت‌های آن را مطالعه کرد. استفاده از سرور ابری رایگان، برای کسب و کارها یا پروژه‌‌های بزرگ گزینه مناسبی نخواهد بود؛ چراکه محدودیت‌های آن باعث اختلال روند رشد کسب و کار می‌شود.

سرور ابری

دریافت سرور ابری رایگان از “آسیاتک”

با توسعه و به‌­کارگیری خدمات ارتباطی در دنیا، شرکت آسیاتک نسل جدیدی از سرویس‌های خود را در قالب خدمات ابری و مجازی به صورت متمرکز توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک عرضه کرده است. خدمات ابری این شرکت که نیازهای روز مشتریان خرد و کلان را در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری و مجازی پاسخگو است، در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد. خدمات جدید آسیاتک با هدف استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و در عین حال کمک به مدیریت هزینه، توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است.

علاقه‌­مندان برای دریافت مشاوره از کارشناسان آسیاتک و دریافت سرور ابری رایگان می­توانند با شماره تلفن 90005555 تماس بگیرند یا برای تسهیل فرآیندها و دریافت خدمات به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز