آخرین نسخه گوشی تاشو سامسونگ چه محدودیت هایی دارد؟

غیرفعال‌شدن انتقال کناری در آخرین نسخه گلکسی تاشو سامسونگ
ژیوار

سامسونگ آخرین تلفن هوشمند تاشو خود را با طراحی، سخت‌افزار، هوش مصنوعی گلکسی و بخش‌های امنیتی جدید روانه بازار کرده است. این اولین تلفن هوشمند این شرکت است که انتقال کناری اپلیکیشن در آن به‌طور پیش‌فرض غیرفعال شده است. انتقال کناری یا Sideloading فرایند انتقال فایل‌ها بین دو دستگاه، به‌ویژه یک رایانه شخصی و یک تلفن هوشمند است.

به گزارش کاماپرس، گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 به بخشی به‌اسم اتو بلاکر جهز شده‌اند که مانع می‌شود کاربران فایل‌های اجرایی اندروید (APK) را ازطریق انتقال کناری جابه‌جا کنند. وقتی کاربری سعی کند اپلیکیشنی را از گلکسی زد فلیپ 6 یا زد فولد 6 جابه‌جا کند، پیامی در تلفن ظاهر می‌شود که می‌گوید: «اپلیکیشن ناشناخته مسدود شده. بری حفظ امنیت تلفن و داده‌‌های شما، اتو بلاکر مانع نصب اپلیکیشن‌های ناشناخته می‌شود. شما تنها می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را از منابع مجاز همچون پلی‌استور یا گلکسی‌استور نصب کنید.»

اگر کاربری این تلفن‌ها را با استفاده از ابزار گلکسی قدیمی‌تر راه‌اندازی کند، این موضوع مشکل مهمی به‌حساب نمی‌آید. اتو بلاکر به‌طور خودکار براساس تنظیمات دستگاه قبلی غیرفعال می‌شود.

غیرفعال‌شدن انتقال کناری در آخرین نسخه گلکسی تاشو سامسونگ

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

این بخش می‌تواند به کاربرانی که خیلی اهل ابزار فناوری نیستند کمک کند مانع از نصب اپلیکیشن‌های بدی شوند که ممکن است داده‌های شخصی‌شان را بدزدد یا حتی در مواردی کنترل دستگاه‌شان را به‌دست بگیرد. هرچند افرادی که با بخش انتقال کناری آشنا هستند، این مانع دیگری است که پیش از انجام این کار باید آن را از پیش رو بردارند.

پیش از این کاربران می‌توانستند با یک کلیک اجازه نصب فایل‌های دانلودشده از هر منبعی را بدهند. ولی با تنظیمات این اتو بلاکر جدید، کاربران باید پیش از نصب اپلیکیشنی که خارج از گوگل‌پلی یا گلکسی‌استور دانلود شده، بخش انتقال کناری را فعال کنند.

کاربران می‌توانند اتو بلاکر را از بخش تنظیمات تلفن همراه خود و از این طریق غیرفعال کنند: Security and Privacy > Auto Blocker

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز